Δευτέρα 17 Ιουνίου 2019

Υποχρεωτική προσχολική αγωγή. Τι θα γίνει στον Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας.

Τις τελευταίες ημέρες υπάρχει αναστάτωση των γονέων, και στον Δήμο Κερατσινίου Δραπετσώνας, για το νηπιαγωγείο που θα φοιτήσει το παιδί τους την επόμενη σχολική χρονιά.
Μετά την ολοκλήρωση των εγγραφών στα Νηπιαγωγεία, σε αρκετούς από τους 114 δήμους που μπήκαν στο πρόγραμμα εφαρμογής της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής για το σχολικό έτος 2019-2020, εμφανίζεται οξυμένο πρόβλημα στέγασης των παιδιών.

Για μεγάλο χρονικό διάστημα οι δήμοι δεν φρόντισαν και δεν διεκδίκησαν τα απαραίτητα κονδύλια για να προετοιμαστούν, ώστε να είναι έτοιμες οι αίθουσες για να υποδεχτούν τα νήπια. Παράλληλα δεν υπήρξε κάποια έξτρα χρηματοδότηση, από το κρατικό προϋπολογισμό, ώστε να λυθούν τα προβλήματα των κτιριακών υποδομών. Στον Πειραιά το πρόβλημα είναι μεγάλο και θα υπάρξουν μετακινήσεις νηπίων όπου βρεθούν αίθουσες.

Στον Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας τα πράγματα είναι καλύτερα και σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της δημοτικής αρχής τον Σεπτέμβριο θα είναι έτοιμες οι αίθουσες για να στεγάσουν όλα τα νήπια. 
Στα Νηπιαγωγεία που αφορούν τον Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας τα υπεράριθμα νήπια-προνήπια ανέρχονται στα 150. Οι νέες αίθουσες που απαιτούνται θα λειτουργήσουν στη Χαραυγή (1 αίθουσα), στη Δραπετσώνα (3 αίθουσες), στην περιοχή οικοπέδου Αναγνωσταρά (2 αίθουσες), στο προαύλιο του 11ο ΔΣ Κερατσινίου (1 αίθουσα), και στο προαύλιο του 5ου ΔΣ Κερατσινίου (1 αίθουσα). Οι δυσκολίες φαίνεται να έχουν ξεπεραστεί και δεν θα υπάρξει πρόβλημα. Αναμένονται οι τελικές ανακοινώσεις.

Οπωσδήποτε οι λύσεις που προτείνονται δεν είναι οι ιδανικότερες, είναι λύσεις ανάγκης, υποδεέστερες των παιδαγωγικών απαιτήσεων, αλλά είναι ένα ξεκίνημα προς τη σωστή κατεύθυνση για την υλοποίηση του νόμου και βέβαια δεν θα μείνουν παιδιά εκτός νηπιαγωγείου. 
Από εδώ και πέρα οι δήμοι οφείλουν να διεκδικήσουν χρηματοδότηση και να προγραμματίσουν τις ανάγκες τους για τα επόμενα χρόνια. Π.χ στην περιοχή της Χαραυγής υπάρχουν τα 7 κτίρια της ΝΑΦΘΑ στα οποία, εάν υπήρχε ο προγραμματισμός και ο σχεδιασμός θα μπορούσαν να λειτουργήσουν αίθουσες νηπιαγωγείου με τις καλύτερες προδιαγραφές.

ΥΓ1. Το θέμα της στέγασης των νηπίων συζητήθηκε και στο δημοτικό συμβούλιο σε μια βάση αντιπαράθεσης. Δόθηκαν οι αναγκαίες διευκρινήσεις και διαβεβαιώσεις. Όμως είναι από τα θέματα που μπορούν να ενώσουν τις παρατάξεις και να υπάρξει ένας κοινός σχεδιασμός και εδώ το μαχαίρι το έχει ο έχων την εξουσία.

ΥΓ2.Η εκπαιδευτική κοινότητα από την αρχή είναι υπέρ της εφαρμογής του νόμου 4521/2018, σε βάθος τριετίας για την υποχρεωτική προσχολική αγωγή υπογραμμίζοντας το τεράστιο πρόβλημα σχολικής στέγης για όλες τις βαθμίδες ιδίως για το νηπιαγωγείο. 
Η ΚΕΔΕ είναι κατά της Δίχρονης Δημόσιας και Δωρεάν προσχολικής αγωγής /εκπαίδευσης και τελευταία προτείνει να υπάρξει πρόβλεψη σύμφωνα με την οποία οι γονείς θα μπορούν προαιρετικά να επιλέξουν αν επιθυμούν τα παιδιά τους να φοιτήσουν σε νηπιαγωγεία ή παιδικούς σταθμούς.