Του Ζαχαρία Ζούπη, Πολιτικού Αναλυτή
Μόνο στην Ελλάδα ένας Νόμος για την Απελευθέρωση των επαγγελμάτων θα συνοδευόταν από αστερίσκους και παραπομπές για αναγκαία Προεδρικά Διατάγματακ.λ.π, κ.λ.π, ώστε να υλοποιηθεί σε ορισμένες κατηγορίες .Αυτή βέβαια ήταν και είναι μία συνήθης πρακτική σε μία χώρα που δεινοπαθεί ο ορθός λόγος και δεν υπάρχει πιο δύσκολη
υπόθεση από το να συζητάς λογικά και με επιχειρήματα κοινού νου και όχι με ευφυολογήματα. Συνεχίζεται όμως και τώρα που χρειάζονται περισσότερο παρά ποτέ καθαρές λύσεις.
Αυτό πληρώνουμε και στην περίπτωση των ιδιοκτητών ΤΑΧΙ.
Θα ήμουν ο τελευταίος που θα υπερασπιζόταν τους "χειρισμούς Ραγκούση". Πολύ περισσότερο θα ήμουν ο τελευταίος που θα υπερασπιζόμουν την επικοινωνιακή στρατηγική της Κυβέρνησης στο συγκεκριμένο θέμα. Και αυτό γιατί καθόλου δεν έχει φανεί σε τι πραγματικά οφείλεται η σύγκρουση, ώστε κάποιος να διαμορφώσει άποψη έχοντας υπόψη όλατα δεδομένα του θέματος. "Θα πεινάσουμε", "Μας πετάνε στον δρόμο" φωνάζουν μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες συνδικαλιστές των ιδιοκτητών ΤΑΧΙ. 'Οποιος δεν γνωρίζει το θέμα θα μπορούσε κάλιστα να πιστέψει ότι ξαφνικά παίρνουν τι
ς άδειες από τους ανθρώπους και ασφαλώς να τους συμπονέσουν. Εν ολίγοις, αν δεν είχαν προβεί σ'ολες αυτές τις απίστευτες αλητείες και τους ανείπωτους τραμπουκισμούς, θεωρώ ότι θα μπορούσε να δημιουργηθεί ακόμα και κίνημα στήριξης των κακόμοιρων που πάει να τους συντρίψει "μία ανάλγητη Κυβέρνηση που θέλει να τα δώσει όλα στις εταιρείες". "Πάλι καλά" λοιπόν που έκαναν ότι έκαναν.Μόνο στην Ελλάδα ένας Νόμος για την Απελευθέρωση των επαγγελμάτων θα συνοδευόταν από αστερίσκους και παραπομπές για αναγκαία Προεδρικά Διατάγματακ.λ.π, κ.λ.π, ώστε να υλοποιηθεί σε ορισμένες κατηγορίες .Αυτή βέβαια ήταν και είναι μία συνήθης πρακτική σε μία χώρα που δεινοπαθεί ο ορθός λόγος και δεν υπάρχει πιο δύσκολη
υπόθεση από το να συζητάς λογικά και με επιχειρήματα κοινού νου και όχι με ευφυολογήματα. Συνεχίζεται όμως και τώρα που χρειάζονται περισσότερο παρά ποτέ καθαρές λύσεις.
Αυτό πληρώνουμε και στην περίπτωση των ιδιοκτητών ΤΑΧΙ.
Θα ήμουν ο τελευταίος που θα υπερασπιζόταν τους "χειρισμούς Ραγκούση". Πολύ περισσότερο θα ήμουν ο τελευταίος που θα υπερασπιζόμουν την επικοινωνιακή στρατηγική της Κυβέρνησης στο συγκεκριμένο θέμα. Και αυτό γιατί καθόλου δεν έχει φανεί σε τι πραγματικά οφείλεται η σύγκρουση, ώστε κάποιος να διαμορφώσει άποψη έχοντας υπόψη όλατα δεδομένα του θέματος. "Θα πεινάσουμε", "Μας πετάνε στον δρόμο" φωνάζουν μπροστά στις τηλεοπτικές κάμερες συνδικαλιστές των ιδιοκτητών ΤΑΧΙ. 'Οποιος δεν γνωρίζει το θέμα θα μπορούσε κάλιστα να πιστέψει ότι ξαφνικά παίρνουν τι
Πάλι καλά, γιατί η πραγματικότητα βέβαια δεν είναι αυτή. Σε κάθε σοβαρή, ευνομούμενη και δημοκρατική κοινωνία, ο κάθε πολίτης φαντάζομαι πως θα έπρεπε να έχει το δικαίωμα να ασκεί το όποιο επάγγελμα θέλει και όποτε θέλει, αρκεί βέβαια να έχει τις απαραίτητες γνώσεις και τα αναγκαία προσόντα. Στην Ελλάδα δεν είναι έτσι.
Όπως τόνιζε και ο Αντιπρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών ΤΑΧΙ στην Θεσσαλονίκη "Δεν μπορεί κάθε άνεργος και κάθε πικραμένος να μπορεί να βγάζει και μία άδεια ΤΑΧ " !
Πρόκειται κυριολεκτικά για επίδειξη κυνισμού και κοροιδίας των πολιτών. Γιατί όσοι έχουν σημερα άδεια ΤΑΧΙ, είναι κατ' αρχήν όσοι "είχαν μπάρμπα στην Κορώνη",αφού αν είχες δόντι έπαιρνες άδεια. Η άδεια ήταν και είναι απονομή προνομίου, αφού δεν υπήρχαν ποτέ ούτε κριτήρια, ούτε αξιολόγηση, ούτε προαπαιτούμενα. Δεν είναι τυχαίο ότι μαζικά άδειες ΤΑΧΙ δόθηκαν επί δικτατορίας. Επίσης άδεια ΤΑΧΙ έχουν και όσοι "τα ακούμπησαν κανονικά και με τον Νόμο και μάλιστα μαύρα", αφού κατά καιρούς διαμορφώνονταν ταρίφες. Πρωταγωνιστές στην αγοραπωλησία οι μαντράδες που εμπορεύονται τις άδειες. Αναφερόμαστε δηλαδή σε πούλημα αέρα, με το Κράτος να γνωρίζει και να μην παρεμβαίνει. Επιπλέον, 'οποιος έχει μία η περισσότερες άδειες (αυτό για αυτούς που φοβούνται τις εταιρείες) μπορεί να ασκεί το επάγγελμα, αλλά να μισθώνει το/τα ΤΑΧΙ και να παίρνει τα αντίστοιχα μηνιάτικα.Δεν είναι τυχαίο ότι το Σωματείο εργαζομένων οδηγών στα ΤΑΧΙ τάχθηκε υπέρ της απελευθέρωσης, χωρίς να προβληθεί ιδιαίτερα αυτό από τα
Μ.Μ.Ε και βέβαια χωρίς να να συγκινηθεί κανένα Κόμμα., ούτε τα Κόμματα της Αριστεράς που θα έπρεπε να είναι με τους αδύναμους .
Αυτή λοιπόν είναι η πραγματικότητα και όσοι παλεύουν ενάντια στην απελευθέρωση , παλεύουν για να διατηρηθεί αυτό το απαράδεκτο καθεστώς που δεν υπάρχει ούτε σε χώρες της Αφρικής. Ας καταλήξει ότι θελει το Υπουργείο ,οι βουλευτές τα Κόμματα ,αλλά και ο κάθε πολίτης.Σε Δημοκρατία ζούμε .Είναι όμως σοβαρό να γνωρίζουμε τα δεδομένα του προβλήματος, ώστε να μην καταγγέλουμε αύριο κάποιους κακούς πολιτικούς. Ας συννενοηθούν η όχι η Κυβέρνηση και οι ιδιοκτήτες ΤΑΧΙ σε όποια ρύθμιση θέλουν η δεν θέλουν .
Μπορούν να μπουν π.χ τα πληθυσμιακά κριτήρια λόγω της ιδιομορφίας των ΤΑΧΙ και της κυκλοφοριακής, περιβαλλοντικής επιβάρυνσης που επιφέρει μια πολύ μεγάλη παραπέρα αύξηση τους, αν και εν γένει τα πληθυσμιακά κριτήρια χρησιμοποιούνται για να συντηρούνται - έστω λίγο περιορισμένα - τα προνόμια επαγγελμάτων όπως οι συμβολαιογράφοι, οι φαρμακοποιοί κ.α.Είναι όμως σημαντικό να γνωρίζουμε για τι παλεύουν οι " αδικημένοι ". Οι χειρισμοί Ραγκούση ήταν απλά το άλλοθι της " εξέγερσης " Η ουσία είναι ότι ο αγώνας που κάνουν είναι αγώνας για διατήρηση προνομίων, για αποκλεισμό πολιτών από δυνατότητα εργασίας, για μαύρες αγοραπωλησίες , για κυριαρχία των μαντράδων .
Εμένα αυτό που με ενοχλεί εξίσου με τις απαράδεκτες και εις βάρος της χώρας και της κοινωνίας πρακτικές τους .Έχουμε και παίρνουμε λοιπόν και αυτή η επιλογή μας αφορά όλους . Θέλουμε αυτόν τον αναχρονισμό και την φαυλοκρατία η ένα άλλο , σοβαρό πλαίσιο;
Ας δώσουμε όλοι την απάντησή μας.
'Αλλωστε, για να σωθεί μια χώρα πρέπει και να το θέλει... zzoupis@ath.forthnet.gr