Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2020

"Δούναι και λαβείν" για τον τέταρτο προβλήτα στον Πειραιά

Η περιοχή για τον προβλήτα 4 στο Κερατσίνι δεν είναι ;
 
...
Αίρονται σταδιακά τα εμπόδια για την κατασκευή του τέταρτου προβλήτα στο λιμάνι του Πειραιά, ο οποίος αποτελεί πάγιο αίτημα της Cosco.

Υπενθυμίζεται πως η συγκεκριμένη επένδυση, που εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 200 εκατ. ευρώ, είχε «κοπεί» από το επενδυτικό πρόγραμμα του λιμανιού. Η απόρριψη των σχεδίων της Cosco για τη δημιουργία ναυπηγείου ήταν αναμενόμενο πως θα ενέτεινε τις πιέσεις των Κινέζων για τον τέταρτο προβλήτα και σήμερα το «τοπίο» μοιάζει διαφορετικό.

Σύμφωνα με πηγές κοντά στο μεγάλο λιμάνι της χώρας, οι διοικητικές ανακατατάξεις στην ΟΛΠ ΑΕ, με την τοποθέτηση του Zhang Anming στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου, έχουν μεταβάλει το κλίμα γύρω από τη μεγάλη επένδυση του τέταρτου προβλήτα. Όπως, χαρακτηριστικά, μεταφέρεται στο Reporter, η νέα διοίκηση ανταποκρίνεται στα αιτήματα της τοπικής αυτοδιοίκησης και συζητά πλέον σε άλλη βάση με την κυβέρνηση. Οι δύο πλευρές φαίνεται πως έχουν καταλήξει σε ένα πλάνο κατασκευής του νέου προβλήτα με ανταποδοτικά οφέλη και έργα για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά.

Ειδικότερα, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η Cosco αναμένεται να συμβάλει στην υλοποίηση της υπογειοποίησης της γραμμής του ΗΣΑΠ ανάμεσα στο Νέο Φάληρο και τον Πειραιά, το κόστος της οποίας αποτιμάται στα 70-100 εκατ. ευρώ και της μεταστέγασης των Δικαστηρίων του Πειραιά στο κτίριο του παλιού εργοστασίου του Κεράνη. Πρόκειται για δύο έργα, τα οποία βρίσκονται «ψηλά» στην ατζέντα της τοπικής αυτοδιοίκησης και «λιμνάζουν» τα τελευταία χρόνια. Φορείς επιχειρήσεων του Πειραιά επισημαίνουν στο Reporter ότι είναι σύμφωνοι με τις διαδικασίες, αρκεί αυτές να πληρούν περιβαλλοντικούς και κυκλοφοριακούς όρους και να μην περιορίζουν τις θέσεις της ναυπηγοεπισκευής.

Μάλιστα, προ ημερών, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης συναντήθηκε με τον Yang Jiechi, μέλος του Πολιτικού Γραφείου και Διευθυντή της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων της Κεντρικής Επιτροπής του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας. Στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκαν οι οικονομικές και εμπορικές σχέσεις των δύο χωρών και καλλιεργήθηκαν προσδοκίες για την επίσπευση των έργων στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και για την ανάπτυξη επιχειρηματικών σχεδίων σε νευραλγικούς κλάδους, όπως η ενέργεια, ο τουρισμός, οι μεταφορές και άλλοι.

«Ανοσία» στον κορονοϊό
Το λιμάνι του Πειραιά επέδειξε ανθεκτικότητα απέναντι στην πανδημία. Όπως σημειώνουν στο Reporter, πηγές της ΟΛΠ ΑΕ, η διακίνηση από τους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, τους οποίες διαχειρίζεται η ΣΕΠ, υποχώρησε κατά 6,5% σε ετήσια βάση το οκτάμηνο του 2020, επίδοση, που εν συγκρίσει με άλλους μεγάλους ευρωπαϊκούς λιμένες είναι ικανοποιητική. 
Οι ίδιες πηγές υπογραμμίζουν πως ενδεχόμενη κατασκευή του τέταρτου προβλήτα θα προσδώσει μεγαλύτερη δυναμική διακίνησης containers και θα εδραιώσει την παρουσία του Πειραιά στην ελίτ της Ευρώπης.

Στο πλαίσιο ενίσχυσης της εμπορευματικής κίνησης στο λιμάνι, εντάσσεται και η αναβάθμιση του προβλήτα Ι, έργο, ύψους 6,8 εκατ. ευρώ, για το οποίο έχει οριστεί ο ανάδοχος.
 O προβλήτας Ι διαχειρίζεται από τον ΟΛΠ, ενώ οι προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ από την ΣΕΠ. Υπενθυμίζεται ότι ΟΛΠ και ΣΕΠ έχουν έρθει σε συμφωνία παροχής υπηρεσιών διαχείρισης για τη λειτουργία του προβλήτα I, τονίζοντας ότι η συνεργασία θα εξασφαλίσει την αύξηση των εμπορευματοκιβωτίων. Η λειτουργική ενοποίηση των τριών προβλητών έχει προκαλέσει αντιδράσεις στις τάξεις των εργαζομένων στο λιμάνι.

Γιώργος Γεωργίου
Πηγή: Reporter.gr