

Εγκαινιάστηκε στις 8 Μαρτίου 1904 ως τερματικός σταθμός της σιδηροδρομικής γραμμής Πειραιά Λιμένα - Παπαπουλίου, και σήμερα δε λειτουργεί. Διαθέτει πλευρική αποβάθρα και γραμμές εναπόθεσης αμαξοστοιχιών.

Κατ’ αντιστοιχία με την περίπτωση των σιδηροδρομικών σταθμών της Αθήνας, ο σιδηροδρομικός σταθμός Πειραιά των Σιδηροδρόμων Πειραιώς - Αθηνών - Πελοποννήσου έφερε την (ανεπίσημη) ονομασία «σταθμός Πελοποννήσου», αν και σε αντίθεση με την περίπτωση της Αθήνας, στον Πειραιά οι σταθμοί των δύο δικτύων δεν ήταν γειτονικοί.
«Σταθμός της ξενιτιάς»

Από τον σταθμό Πειραιά Λιμένα μία εμπορευματική διακλάδωση οδηγούσε παλαιότερα προς το λιμάνι του Πειραιά και τη Δραπετσώνα.
Ξακουστή υπήρξε και η «Γέφυρα του Ρεμπέτη», μια λιθόκτιστη γέφυρα μπροστά από τον σταθμό, η οποία ένωνε τον Πειραιά με τη Δραπετσώνα.
Ο σιδηροδρομικός σταθμός Πειραιά, παρότι ανακαινίστηκε προ των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, στη συνέχεια εγκαταλείφθηκε και για αρκετά μεγάλο διάστημα παρέμεινε έρμαιο των διαθέσεων παρείσακτων, που προκάλεσαν φθορές και ζημιές εντός των κτηρίων διοίκησης και στις αποβάθρες.
Το 2012, η ΓΑΙΟΣΕ παραχώρησε το κτήριο του σταθμού και τις σιδηροδρομικές γραμμές στο Δήμο Πειραιά, ο οποίος σύμφωνα με τα σχέδια σκοπεύει να εκμεταλλευτεί το ακίνητο με τη δημιουργία Μουσείου Ρεμπέτικου Τραγουδιού, Πολιτιστικού Κέντρου, Χώρων Πρασίνου και Αναψυχής καθώς και Ποδηλατόδρομων κατά μήκος των εγκαταλειμμένων γραμμών.
Σημειώνεται ότι στην περιοχή διενεργεί ανασκαφές η ΚΣΤ΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών
Αρχαιοτήτων, κατά τη διάρκεια των οποίων αποκαλύφθηκε η συνέχεια της τάφρου του οχυρωματικού συγκροτήματος της Ηετιώνειας Πύλης.