Κυριακή 9 Δεκεμβρίου 2012

Ερώτηση στη Βουλή για τα κενά στα σχολεία του Κερατσινίου!



Μετά την κινητοποίηση των γονέων Δημοτικών Σχολείων Κερατσινίου (εδώ) και την ανακοίνωση του συλλόγου εκπαιδευτικών Πειραιά «η Πρόοδος» (εδώ), βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν ερώτηση στη βουλή για τα μεγάλα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία. Στην ερώτηση χρησιμοποίησαν στοιχεία από τις ανακοινώσεις των συλλόγων γονέων και συλλόγου εκπαιδευτικών και έκαναν ειδική αναφορά σε σχολεία του Κερατσινίου.

Το ίδιο έκαναν και οι «Ανεξ. Έλληνες» εστιάζοντας στα προβλήματα των σχολείων του Κερατσινίου. Παρακάτω αναλυτικά και οι δύο ερωτήσεις!

Αναλυτικά η Ερώτηση του ΣΥΡΙΖΑ: Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, 23 /11/2012
Η μνημονιακή πολιτική της κυβέρνησης καθημερινά οδηγεί το δημόσιο σχολείο σε κατάρρευση καθιστώντας αδύνατη την ικανοποίηση των στοιχειωδών εκπαιδευτικών αναγκών των παιδιών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η κατάσταση που επικρατεί στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στον Πειραιά, όπου στα μέσα Νοεμβρίου απουσίαζαν 156 εκπαιδευτικοί –σύμφωνα με στοιχεία της ίδιας της διεύθυνσης ΠΕ Πειραιά. 

Οι ελλείψεις αυτές έχουν ως αποτέλεσμα το σύνολο σχεδόν των ολοήμερων σχολείων- που δεν είναι ΕΑΕΠ- να υπολειτουργούν αφού σχεδόν κανένας εκπαιδευτικός ειδικοτήτων δεν έχει τοποθετηθεί σε αυτά. 
Επίσης οι ελλείψεις αυτές επηρεάζουν και τη λειτουργία του πρωινού προγράμματος πολλών σχολείων (πχ 13ο Κερατσινίου, 23ο Πειραιά κλπ.) αφού από την αρχή της σχολικής χρονιάς απουσιάζουν ειδικότητες Γυμναστών, Αγγλικών, Μουσικής κλπ. Ανάλογη κατάσταση επικρατεί και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Ανατολική Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης όπου σύμφωνα και πάλι με τα επίσημα στοιχεία της Διεύθυνσης 1851 διδακτικές ώρες των σχολικών προγραμμάτων της Περιφέρειας δεν καλύπτονται εβδομαδιαία, εξαιτίας έλλειψης προσλήψεων εκπαιδευτικών. Ανάλογη κατάσταση επικρατεί σε όλη τη χώρα και σε όλα τα σχολεία. 
Αν μάλιστα στα παραπάνω προστεθούν και άλλα προσωρινά κενά που δεν καλύπτονται (πχ. αν κάποιος εκπαιδευτικός αναγκαστεί να απουσιάσει με βραχυχρόνια αναρρωτική άδεια) σαν αποτέλεσμα έχουμε την απώλεια αθροιστικά πανελλαδικά χιλιάδων διδακτικών ωρών αλλά και τη συνολική αναστάτωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας αφού ελλείψει εκπαιδευτικών στη μεν πρωτοβάθμια τα παιδιά μοιράζονται σε άλλες τάξεις πολλαπλασιάζοντας τις δυσκολίες που έχουν να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί, μέσα σε τμήματα με ήδη υπερβολικά μεγάλο και αντιπαιδαγωγικό αριθμό μαθητών, στη δε δευτεροβάθμια τα παιδιά παραμένουν στα σχολικά προαύλια για ώρες περιμένοντας να τελειώσει το «κενό» τους για να ξανακάνουν μάθημα.

Η Διεύθυνση Προσωπικού του Υπουργείο Παιδείας απαντά επί της ουσίας αρνητικά στα αιτήματα των Διευθύνσεων ΠΕ και ΔΕ για κάλυψη των κενών επικαλούμενη εξάντληση των διαθέσιμων σχετικών πιστώσεων. Έτσι για παράδειγμα στην Π.Ε. Πειραιά και πάλι προσελήφθησαν τελικά για την κάλυψη των 156 κενών 11 αναπληρωτές ! (αναλογία κάλυψης κενών 1 προς 15). Επαναλαμβάνουμε δε ότι ανάλογη κατάσταση επικρατεί σε όλη τη χώρα.
Επειδή η δωρεάν Παιδεία είναι στοιχειώδης και συνταγματικά κατοχυρωμένη υποχρέωση του κράτους και επειδή είναι αδιανόητο και αδικαιολόγητο ούτε καν αυτή να προσφέρεται Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:

1. Τι κενά υπάρχουν πανελλαδικά στα σχολεία Α-θμιας και Β-θμιας όλης της χώρας; (παρακαλούμε για αναλυτική παράθεση στοιχείων)
2. Με ποιο τρόπο και με ποιο χρονοδιάγραμμα σκοπεύει να καλύψει αυτά τα κενά, ώστε να σταματήσει η απαξίωση της Δημόσιας Εκπαίδευσης και του έργου της; 


ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Β’ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΓΙΑΝΝΗ ΚΟΥΡΑΚΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ, 26/11/2012
Θέμα: «Ελλείψεις εκπαιδευτικού προσωπικού»
Κύριε Υπουργέ, Σε συνέχεια προηγούμενης ερώτησης με αρ. πρωτ. 3832/9-11-2012 για το θέμα των κενών που παρουσιάζονται στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, επανέρχομαι για την πρόσθεση νέων στοιχείων που καθιστούν το πρόβλημα άμεσης προτεραιότητας.
Οι Σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων των σχολείων 13ο & 21ο Δημοτικά Σχολεία Κερατσινίου, με επιστολή τους, καταγγέλλουν ότι δεν υπάρχει εκπαιδευτικός αγγλικής γλώσσας, εκπαιδευτικός δεύτερης ξένης γλώσσας, μουσικός, γυμναστής, όλες οι ειδικότητες του ολοήμερου προγράμματος, καθώς και παράλληλη στήριξη μαθητή που έχει ήδη εγκριθεί από το ΚΕΔΔΥ.

Η απαράδεκτη αυτή κατάσταση έχει φέρει σε αδιέξοδο γονείς και μαθητές οι οποίοι ανέλαβαν την πρωτοβουλία να πραγματοποιήσουν συγκέντρωση διαμαρτυρίας και συμβολικό αποκλεισμό του σχολείου μας την Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2012 για μία ώρα.
Το πρόβλημα κρίνεται ως ιδιαίτερα κρίσιμο ειδικά για τους κατοίκους περιοχών με χαμηλό εισοδηματικό επίπεδο, όπως η Β’ Πειραιά, οι οποίοι αδυνατούν να καλύψουν τα όποια κενά της δημόσιας εκπαίδευσης μέσω της ιδιωτικής για αντικειμενικούς λόγους.
Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Ποια είναι η πρόβλεψη του Υπουργείου για τα κενά που παρουσιάζονται στο σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας;
2. Θα υπάρχει κάποια ειδική πρόβλεψη για την αποκατάσταση της αδικίας που τελείται, στα σχολεία που παρουσιάζονται κενά στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα;πηγή