Συντάκτης: Χριστίνα Παπασταθοπούλου
Θετικό είναι το πρόσημο για την πόλη του Πειραιά από το επενδυτικό σχέδιο του ΟΛΠ. Εάν οι επενδύσεις που προτείνει ο Οργανισμός υλοποιηθούν σε συγκεκριμένους χρόνους και υπό προϋποθέσεις, μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη του λιμανιού, της πόλης του Πειραιά και της ευρύτερης περιοχής.
Αυτή ήταν η γενική διαπίστωση του δημάρχου Πειραιά, Γιάννη Μώραλη, για το master plan του ΟΛΠ, όπως διατυπώθηκε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου τη Δευτέρα, στην οποία παραβρέθηκε και ο υπουργός Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλής.
Ανέφερε ότι ως δημοτική αρχή είναι υπέρ των ξενοδοχειακών μονάδων που σχεδιάζει να κατασκευάσει ο ΟΛΠ στον Δήμο Πειραιά (Παγόδα και ένα νέο ξενοδοχείο στο Πόρτο Λεόνε), καθώς –όπως εξήγησε– η ανάπτυξη του Πειραιά εστιάζεται στο να γίνει λιμάνι εκκίνησης κρουαζιέρας, και για να γίνει αυτό πρέπει να υπάρχουν τετράστερες και πεντάστερες ξενοδοχειακές μονάδες. Επίσης τάχθηκε υπέρ της δημιουργίας Μουσείου Μετανάστευσης στην πέτρινη αποθήκη, όπως και στη δημιουργία νέας προβλήτας κρουαζιέρας.
Ωστόσο εξέφρασε τις αντιρρήσεις του στην προτεινόμενη ανέγερση του mall, στο εμπορικό κέντρο που σχεδιάζει να φτιάξει ο ΟΛΠ στη χερσαία λιμενική ζώνη, καθώς –όπως είπε– αυτό εμπεριέχει τον κίνδυνο να κρατηθεί ο κόσμος μέσα στη χερσαία λιμενική ζώνη και να μην υπάρχει ανάπτυξη για την πόλη.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ: Στην τοποθέτησή του ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γ. Γαβρίλης, μίλησε με επιφύλαξη για τη συνολική πρόταση του master plan, χαρακτηρίζοντάς την «εσωστρεφή», που δημιουργεί ανταγωνιστική σχέση με την πόλη, διαπίστωση που κυριαρχεί και στο υπόμνημα με τις παρατηρήσεις-προτάσεις που έστειλε στον ΟΛΠ η Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά. Κάποιες από αυτές είναι:
◼ Από τις προτεινόμενες επενδύσεις διαφαίνεται ότι η εταιρεία δεν διαθέτει στην παρούσα φάση μια ολοκληρωμένη και εγκεκριμένη μελέτη κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τα έργα τόσο στη φάση κατασκευής όσο και λειτουργίας τους.
◼ Απουσιάζει κάθε αναφορά και πρόβλεψη στην αντιμετώπιση σοβαρών προβλημάτων που προκύπτουν στην ευρύτερη περιοχή του Ικονίου εξαιτίας της 24ωρης λειτουργίας του λιμανιού, όπως επίσης έργα και παρεμβάσεις που θα μείωναν τη ρύπανση από τον μεγάλο αριθμό πλοίων και δραστηριοτήτων στο λιμάνι.
◼ Θετική εξέλιξη είναι η αναβάθμιση των υποδομών και του περιβάλλοντος χώρου στην περιοχή της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος. Ωστόσο πρέπει να συνδυάζεται με την απόλυτη τήρηση αυστηρών περιβαλλοντικών όρων και κανόνων και την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας.
◼ Ειδικά για το Πέραμα απαιτείται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που θα ιεραρχεί τις ανάγκες της πόλης και των κατοίκων της.
Θετικό είναι το πρόσημο για την πόλη του Πειραιά από το επενδυτικό σχέδιο του ΟΛΠ. Εάν οι επενδύσεις που προτείνει ο Οργανισμός υλοποιηθούν σε συγκεκριμένους χρόνους και υπό προϋποθέσεις, μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη του λιμανιού, της πόλης του Πειραιά και της ευρύτερης περιοχής.
Αυτή ήταν η γενική διαπίστωση του δημάρχου Πειραιά, Γιάννη Μώραλη, για το master plan του ΟΛΠ, όπως διατυπώθηκε στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου τη Δευτέρα, στην οποία παραβρέθηκε και ο υπουργός Ναυτιλίας, Π. Κουρουμπλής.
Ανέφερε ότι ως δημοτική αρχή είναι υπέρ των ξενοδοχειακών μονάδων που σχεδιάζει να κατασκευάσει ο ΟΛΠ στον Δήμο Πειραιά (Παγόδα και ένα νέο ξενοδοχείο στο Πόρτο Λεόνε), καθώς –όπως εξήγησε– η ανάπτυξη του Πειραιά εστιάζεται στο να γίνει λιμάνι εκκίνησης κρουαζιέρας, και για να γίνει αυτό πρέπει να υπάρχουν τετράστερες και πεντάστερες ξενοδοχειακές μονάδες. Επίσης τάχθηκε υπέρ της δημιουργίας Μουσείου Μετανάστευσης στην πέτρινη αποθήκη, όπως και στη δημιουργία νέας προβλήτας κρουαζιέρας.
Ωστόσο εξέφρασε τις αντιρρήσεις του στην προτεινόμενη ανέγερση του mall, στο εμπορικό κέντρο που σχεδιάζει να φτιάξει ο ΟΛΠ στη χερσαία λιμενική ζώνη, καθώς –όπως είπε– αυτό εμπεριέχει τον κίνδυνο να κρατηθεί ο κόσμος μέσα στη χερσαία λιμενική ζώνη και να μην υπάρχει ανάπτυξη για την πόλη.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ: Στην τοποθέτησή του ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Γ. Γαβρίλης, μίλησε με επιφύλαξη για τη συνολική πρόταση του master plan, χαρακτηρίζοντάς την «εσωστρεφή», που δημιουργεί ανταγωνιστική σχέση με την πόλη, διαπίστωση που κυριαρχεί και στο υπόμνημα με τις παρατηρήσεις-προτάσεις που έστειλε στον ΟΛΠ η Περιφερειακή Ενότητα Πειραιά. Κάποιες από αυτές είναι:
◼ Από τις προτεινόμενες επενδύσεις διαφαίνεται ότι η εταιρεία δεν διαθέτει στην παρούσα φάση μια ολοκληρωμένη και εγκεκριμένη μελέτη κυκλοφοριακών και περιβαλλοντικών επιπτώσεων από τα έργα τόσο στη φάση κατασκευής όσο και λειτουργίας τους.
◼ Απουσιάζει κάθε αναφορά και πρόβλεψη στην αντιμετώπιση σοβαρών προβλημάτων που προκύπτουν στην ευρύτερη περιοχή του Ικονίου εξαιτίας της 24ωρης λειτουργίας του λιμανιού, όπως επίσης έργα και παρεμβάσεις που θα μείωναν τη ρύπανση από τον μεγάλο αριθμό πλοίων και δραστηριοτήτων στο λιμάνι.
◼ Θετική εξέλιξη είναι η αναβάθμιση των υποδομών και του περιβάλλοντος χώρου στην περιοχή της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος. Ωστόσο πρέπει να συνδυάζεται με την απόλυτη τήρηση αυστηρών περιβαλλοντικών όρων και κανόνων και την τήρηση της εργατικής νομοθεσίας.
◼ Ειδικά για το Πέραμα απαιτείται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που θα ιεραρχεί τις ανάγκες της πόλης και των κατοίκων της.
ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ: Τις δικές του παρατηρήσεις-προτάσεις απέστειλε στον ΟΛΠ ο Δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας, όπως αυτές αποφασίστηκαν, κατά πλειοψηφία, στην ανοιχτή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Μερικές από αυτές είναι:
◼ Οι εμπορικές χρήσεις που προβλέπονται στο master plan να περιοριστούν στις άκρως απαραίτητες για τη στήριξη των λιμενικών δραστηριοτήτων.
◼ Η κατασκευή δύο μεγάλων πενταώροφων κτιρίων (πάρκινγκ στο car terminal και ενός γιγάντιου κτιρίου logistics στον λιμένα Ηρακλέους) δημιουργεί μεγάλη επιβάρυνση στο αστικό τοπίο. Δεν είναι αναγκαία η δημιουργία κέντρου logistics, καθώς οι ανάγκες της εταιρείας μπορούν να καλυφθούν από το μεταφορικό κέντρο και κέντρο logistics του Θριασίου Πεδίου.
◼ Ο ΟΛΠ οφείλει να περιοριστεί στο κομμάτι τις χερσαίας λιμενικής ζώνης που της έχει παραχωρηθεί και να μην προτείνει χρήσεις που αφορούν όμορες ιδιοκτησίες. efsyn