Παρασκευή 29 Ιουλίου 2011

«Φύλλο και φτερό» τα λογιστήρια δήμων με εντολή τρόικας

Από κανονικό... τροϊκανικό έλεγχο θα περάσουν τα λογιστήρια των δήμων, των νοσοκομείων και των ασφαλιστικών ταμείων από 34 ειδικά ελεγκτικά συνεργεία του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (ΓΛΚ), που συστήνονται με εντολή του αναπληρωτή υπουργού Οικονομικών Φίλιππου Σαχινίδη. Οι ελεγκτές που θα εγκατασταθούν σε δήμους, νοσοκομεία και ασφαλιστικούς φορείς θα ελέγξουν εξονυχιστικά τις ληξιπρόθεσμες οφειλές τους· θα διασταυρώσουν και θα επαληθεύσουν, δηλαδή, τις ληξιπρόθεσμες οφειλές που δηλώνονται από τους φορείς στην αρμόδια Διεύθυνση του ΓΛΚ.
Τα ελεγκτικά συνεργεία συγκροτούνται μετά την απαίτηση της τρόικας, η οποία θέλει να γνωρίζει αναλυτικά για τα χρέη των φορέων της γενικής κυβέρνησης, μετά μάλιστα και την πρόσφατη... περιπέτεια της πέμπτης δόσης με αφορμή τα δάνεια των δήμων Ζωγράφου και Αχαρνών.
http://www.aftodioikisi.gr

ΕΤΣΙ ΑΠΛΑ...

Του Ζαχαρία Ζούπη, Πολιτικού Αναλυτή
Ότι και να ψελλίζει η Αντιπολίτευση, η πρόσφατη Σύνοδος Κορυφής εξέπεμψε ισχυρό μήνυμα στήριξης της Ελλάδας. Θα πρόσθετα, δε ότι πρόκειται για πρωτοφανή στήριξη με βάση τα δεδομένα της Ε.Ε. και όχι μόνο. Όσοι δεν ισχυρίζονται ότι «προσέφεραν» το πακέτο γιατί οι «κουτόφραγκοι» φοβόντουσαν τη μετάδοση του ιού της Ελλάδας, μάλλον καταφεύγουν σε ένα ανόητο πολιτικό επιχείρημα. Θα μπορούσαν αυτό το πακέτο να το «προσφέρουν» ε αυτούς που θα δέχονταν πλήγμα από μία ενδεχόμενη πτώχευση της Ελλάδας και να ξεμπέρδευαν. Ότι και να λένε οι Κασσάνδρες και οι λάτρεις (είχαμε και από αυτούς) της πτώχευσης ,οι αποφάσεις της Συνόδου πρόσφεραν «πλάτη» στην Ελλάδα , «έβαλαν πάτο στο βαρέλι» που λέει και ο Ε.Βενιζέλος. Όσον αφορά δε το φοβερό επιχείρημα ότι «μας τα δίνουν, για να μας τα πάρουν» ,ξεχνούν ότι η Ελλάδα χρωστάει εκατοντάδες δισεκατομμύρια και ότι κάθε σοβαρή χώρα πρέπει να πληρώνει αυτά που χρωστάει ,είτε πιέζεται, είτε όχι. Ξεχνούν επίσης, ότι οι διεθνείς σχέσεις δεν οικοδομούνται με καλές σχέσεις ,αλλά στη βάση συμφερόντων και κοινών στοχεύσεων.
Ασφαλώς το πακέτο στήριξης δεν ήρθε από μόνο του. Αν είχαμε μείνει στα Greek statistics ,στο 15% έλλειμμα ,στη λογική της μη προσπάθειας ,στη γενική άρνηση, στη μη ψήφιση του Μνημονίου ή του Μεσοπρόθεσμου, τίποτα δε θα γινόταν. Το πιο πιθανό θα ήταν να πτωχεύσει η χώρα ή να έχει πτωχεύσει εδώ και καιρό και τότε θα είχαμε μία μοναδική εμπειρία να ζήσουμε την πραγματικότητα του «Βαρουφάκειου μοντέλου». Ευτυχώς δεν την ζήσαμε. Ευτυχώς… Το πακέτο ήρθε αναντίρρητα ως αποτέλεσμα μιας συστηματικής ,πολυεπίπεδης προσπάθειας ,όσο κι αν αυτή ήταν ημιτελής ,συχνά άτολμη και ακόμα πιο συχνά με παύσεις ,δημιουργώντας την αίσθηση μεταρρυθμιστικής άπνοιας. Όπως ασφαλώς και το πακέτο από μόνο του ,δεν αρκεί.
Για πολλούς ,τώρα αρχίζουν δύσκολα και μάλλον δεν έχουν άδικο. Γιατί τώρα πρέπει να γίνουν όσα δεν έχουν γίνει είκοσι μήνες τώρα. Τώρα πρέπει να προχωρήσουν με γοργούς ρυθμούς οι αποκρατικοποιήσεις ,η εφαρμογή της απελευθέρωσης των επαγγελμάτων, ο δραστικός περιορισμός της προκλητικής φοροδιαφυγής μεγάλων στρωμάτων της Ελληνικής κοινωνίας, ο περιορισμός δαπανών στο δημόσιο τομέα.

Τετάρτη 27 Ιουλίου 2011

Ο «ωκεανός» του χρέους και η «σταγόνα» που λέγεται Ελλάδα

Ας μην αυταπατόμαστε. Η Σύνοδος Κορυφής της Πέμπτης έγινε με αφορμή την Ελλάδα, αλλά όχι για την Ελλάδα. Όσο κι αν η χώρα μας απαξιώνεται διεθνώς ως το «μαύρο πρόβατο» της Ευρώπης, η αλήθεια είναι ότι παίζει περισσότερο το ρόλο του «αποδιοπομπαίου τράγου»: Η Ελλάδα δεν αποτελεί ούτε καν την κορυφή ενός παγόβουνου χρέους που ρίχνει τη σκιά του όχι μόνο στην -υπερχρεωμένη- Ευρώπη αλλά στο σύνολο της παγκόσμιας οικονομίας.
Τα 350 δισ. ευρώ που χρωστά η Ελλάδα και τα οποία εκτιμώνται σήμερα περίπου στο 143% του ΑΕΠ της, δηλαδή όλου του πλούτου που παράγουν οι κάτοικοί της μέσα σε έναν χρόνο, αντιμετωπίζονται από τους Ευρωπαίους εταίρους της και τις αγορές ως μη βιώσιμο χρέος. Κι όμως, το εν λόγω ποσό είναι αμελητέο αν συγκριθεί με το χρέος πολλών ισχυρών οικονομιών και τραπεζών που θεωρούνται υγιέστατες.
Ας πάρουμε, για παράδειγμα, τα υπόλοιπα «γουρούνια» της Ευρωζώνης -όπως αποκαλούνται (PIGS) από τα αρχικά τους στην αγγλική γλώσσα η Πορτογαλία, η Ιρλανδία, η Ελλάδα και η Ισπανία.
Η Ελλάδα έχει δημόσιο χρέος που αντιστοιχεί στο 143% του ΑΕΠ της. Αν σε αυτό προστεθεί και το χρέος των ελληνικών νοικοκυριών και χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων τότε αυξάνεται στο 296% του ΑΕΠ, δηλαδή περίπου 700 δισ. ευρώ! Ωστόσο, ακόμα κι αυτό ωχριά μπροστά στο αντίστοιχο συνολικό χρέος της -μικρότερης- Πορτογαλίας, η οποία έχει δημόσιο χρέος μόλις 86% του ΑΕΠ της, που μαζί με το ιδιωτικό φτάνει το 479% του ΑΕΠ!



Τα οικονομικά του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας και η τριμηνιαία έκθεση της οικονομικής επιτροπής

Πότε θα κατατεθεί η τριμηνιαία έκθεση της οικονομικής επιτροπής  (άρθρο 72 του "Καλλικράτη") για το β΄ τρίμηνο;


Στις λαϊκές συνελεύσεις που έγιναν στις γειτονιές της πόλης μας, ακούστηκε για πρώτη φορά ότι ο Δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας είναι καταχρεωμένος και αντιμετωπίζει πολύ μεγάλο οικονομικό πρόβλημα!  Πέρασαν οι μήνες, ανακοινώθηκε πρόγραμμα εξυγίανσης που θα "τρέξει" σε 58 Δήμους της χώρας που εμφανίζουν μεγάλο χρέος, δεν υπήρξε καμία αντίδραση από τη Δημοτική αρχή μιας και ο Δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας δεν συμπεριλαμβάνονταν σε αυτή τη λίστα και …η ζωή συνεχίστηκε κανονικά!

Παρακολουθώντας κάποιος τις αποφάσεις που αναρτώνται στο πρόγραμμα Διαύγεια, ακόμα και ο πιο αδαής,  καταλαβαίνει ότι μάλλον δεν υπάρχει  οικονομικό πρόβλημα. Δίνονται (κυρίως προηγούμενους μήνες) εύκολα χρήματα για ποικίλες δραστηριότητες, έγιναν και, προσλήψεις!  Η απλή λογική λέει ότι ένας υπερχρεωμένος Δήμος δεν μπορεί να μοιράζει τα χρήματα για ..."πολυτέλειες", κοιτάζει να «νοικοκυρέψει το μαγαζί».  Άρα, ή το χρέος δεν  ήταν και τόσο τεράστιο όπως μας έλεγαν και ήταν διαχειρίσιμο ή ότι είχε γίνει κάποιο λάθος στις αρχικές εκτιμήσεις!

Τελευταία διαβάζουμε ότι εργαζόμενοι στο Δήμο δεν πληρώνονται κανονικά στην ώρα τους, υπάρχει δυσκολία με τη ρευστότητα, με τις πληρωμές προμηθευτών, παλιών εργολαβιών και ότι υπάρχει σκέψη για νέο δάνειο. Το ερώτημα βέβαια είναι, στο πλαίσιο του νέου ήθους και ύφους που σε κάθε ευκαιρία διαφημίζεται, γιατί 6 μήνες τώρα δεν ανακοινώθηκε το χρέος, όπως έκαναν ήδη άλλοι δήμοι, για να γνωρίζουμε όλοι; Γιατί έγκαιρα δεν υπήρξε ένα καμπανάκι συναγερμού ώστε να σχεδιαστεί ένα πρόγραμμα νοικοκυρέματος;  Και τελικά γιατί ακολουθείται η ίδια τακτική με παλιότερες διοικήσεις του «κατεστημένου όπως τις χαρακτηρίζουν», οι οποίες μιλούσαν για το χρέος μόνο όταν έφερναν πρόταση για δάνειο στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Το κυριότερο όμως θέμα που προκύπτει είναι γιατί δεν δημοσιεύτηκε η έκθεση της οικονομικής επιτροπής για την εκτέλεση του προϋπολογισμού για το πρώτο και δεύτερο τρίμηνο του έτους. Η  έκθεση αυτή θα βοηθούσε πρωτίστως τη δημοτική αρχή γιατί θα έβλεπε τα νούμερα και θα έκανε τον προγραμματισμό της. Η έκθεση που νομίζουμε αδικαιολόγητα δεν παρουσιάζεται,  μιας και θα έπρεπε να την έχει συντάξει η επιτροπή και να την είχε υποβάλει στο Δημοτικό συμβούλιο, σύμφωνα με το άρθρο Άρθρο 72 του «Καλλικράτη», εάν ισχύει και για το Δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας.  
Γιατί όμως η τριμηνιαία έκθεση της οικονομικής επιτροπής δεν κατατέθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο; Η αντιπολίτευση έχει αναζητήσει την έκθεση και εάν ναι τι έκανε περαιτέρω; Μήπως έχει  τροποποιηθεί το άρθρο 72;

Αξίζει να αναφέρουμε ότι στην έκθεση αυτή καταχωρούνται και τυχόν παρατηρήσεις της μειοψηφίας. Θα είχε ενδιαφέρον να βλέπαμε  την εκτίμηση των  παρατάξεων της αντιπολίτευσης για  την εξέλιξη των οικονομικών μεγεθών το α΄ τρίμηνο, εάν έβλεπαν τυχόν προβλήματα από τότε, εάν επισήμαιναν παραλείψεις, εάν εντόπιζαν κάτι εξαιρετικά περίεργο!  Τέλος αν διαβάζουμε καλά και εάν δεν έχει αλλάξει κάτι, η έκθεση υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας είκοσι (20) ημερών από τη λήξη κάθε τριμήνου και αναρτάται στην ιστοσελίδα του δήμου (αρ.266 π. 9), εάν ισχύει το άρθρο για όλους τους δήμους.

Καλό θα ήταν λοιπόν και εμείς στο Κερατσίνι και τη Δραπετσώνα, εκτός από τις γιορτές και τα πανηγύρια που είναι καλά, εάν γίνονται με μέτρο και έχουν μια φιλοσοφία, εκτός από τις θεαματικές παρουσιάσεις μεγαλεπήβολων projects στυλ Formula1, εκτός από ιλουστρασιόν έντυπα, εκτός από αστραφτερά χαμόγελα μπροστά στο φακό που ακολουθεί σε κάθε βήμα να γνωρίζαμε επιτέλους από υπεύθυνα χείλη πόσο είναι τελικά το χρέος του Δήμου, τι παρέλαβε η νέα Δημοτική Αρχή, γιατί τόσο καιρό αν υπήρχε πρόβλημα δεν ακολουθήθηκε μια πολιτική συμμαζέματος και τέλος γιατί δεν υπήρχε πρόβλεψη να υπάρχουν χρήματα για να πληρώνονται στην ώρα τους τουλάχιστον οι εργαζόμενοι; Θα είναι καλό για όλους και κυρίως για την ομάδα που διοικεί γιατί έχει να διαχειριστεί και να υλοποιήσει δύσκολες πολιτικές!  και μάλλον τελείωσε και αυτή η "περιβόητη" περίοδος χάριτος!

Freecycle: δίκτυο δωρεάν προσφοράς και ζήτησης αντικειμένων

Το «Freecycle» είναι ένα δίκτυο δωρεάν προσφοράς και ζήτησης αντικειμένων, που δεν χρειαζόμαστε πια. Καρέκλες, παλιοί υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα, ογκώδη αντικείμενα -κυριολεκτικά ό,τι βάλει ο νους μας-, μπορεί να μην είναι πια χρήσιμα σε εμάς, αλλά να είναι πολύτιμα για κάποιον άλλο.
Οπότε, μην τα πετάξετε, απλά χαρίστε τα και επωφεληθείτε από τα αναπάντεχα «δωράκια» των μελών του «Freecycle». Άλλη μια έξυπνη λύση στο πρόβλημα της υπερκατανάλωσης και της ανακύκλωσης. 
Ο υπεύθυνος του προγράμματος «Freecycle» στην Ελλάδα, Άγγελος Ιωακειμίδης, μίλησε σήμερα στην εκπομπή του «ΑΘΗΝΑ 9.84», «Καλημέρα Αθήνα».Μεταξύ άλλων, είπε: «Το μόνο που κάνουμε εμείς, είναι να εμφανίζουμε -με ηλεκτρονικό τρόπο- αγγελίες από ανθρώπους που χαρίζουν ή ζητούν. Ο στόχος μας είναι, να μη βρίσκονται πράγματα πεταμένα στους σκουπιδοτενεκέδες, από τη στιγμή που είναι χρήσιμα. Έχουμε ξεπεράσει τα έντεκα χιλιάδες μέλη και ανεβαίνουμε. Χρησιμοποιούμε το yahoo groups.

Είναι ένας μικρός οργανισμός, στον οποίο εγγράφεται κανείς με κάποιο username και password και λαμβάνει κάποιο e-mail, όταν κάποιος χαρίζει ή ζητάει κάτι.

Με την εγγραφή αποστέλλεται ένα e-mail με οδηγίες, τι πρέπει να αναγράφεται στην αγγελία και τι όχι. Για παράδειγμα, δεν μπορούν να δοθούν φάρμακα και φαγητά. Καλό είναι να αναγράφεται η περιοχή -για να μην ψάχνει ο κόσμος- και η κατάσταση στην οποία βρίσκεται το αντικείμενο. Μπαίνει, λοιπόν, η αγγελία, υπάρχουν οι εθελοντές μας οι οποίοι ελέγχουν το μήνυμα και αναρτάται πάνω στο group και αποστέλλεται, με e-mail, στα άτομα που έχουν εγγραφεί». econews

ΔΕΚΑ ΑΠΛΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ...

ΔΕΚΑ ΑΠΛΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΔΗΜΑΡΧΟ ΛΟΥΚΑ ΤΖΑΝΗ 

Του Ζαχαρία Ζούπη, Δημοτικού Συμβούλου Κερατσινίου-Δραπετσώνας, π.Αντιδημάρχου.

Επειδή ο νέος μας Δήμαρχος έχει περιορίσει το Δημοτικό Συμβούλιο στο να συζητάει κατά βάση υπηρεσιακά θέματα και επιχορηγήσεις. Επειδή έχει υποβαθμίσει συνειδητά κάθε ουσιαστικό θεσμικό ρόλο του φερόμενος σαν Καίσαρας. Επειδή αρνείται ωμά ακόμα και να ενημερώνει το Συμβούλιο για πολύ σοβαρά θέματα της πόλης. Επειδή ...επειδή ...επειδή ...αναγκάζομαι να διατυπώσω δημόσια δέκα απλές ερωτήσεις, ελπίζοντας κάποτε να δοθούν απαντήσεις. Λοιπόν κύριε Δήμαρχε

1. 'Εχετε κάνει συνάντηση με την Διοίκηση της Δ.Ε.Η. Γιατί δεν έχετε ενημερώσει το Δημοτικό Συμβούλιο για το περιεχόμενο των συζητήσεων; Αληθεύει ότι η Δ.Ε.Η προγραμματίζει την κατασκευή νέας μονάδας στην περιοχή; Τι θέση πήρατε για αυτό;
2. Έχετε κάνει συνάντηση με την ΜΕΤΡΟ Α.Ε. Που καταλήξατε και γιατί δεν δέχεστε να ενημερώσετε το Δημοτικό Συμβούλιο για τις συζητήσεις; Γιατί διαδίδετε ότι θα φτάσει "ελαφρύ" μετρό στο Κερατσίνι, όταν πρόσφατα η ΜΕΤΡΟ Α.Ε δημοσιοποίησε την απόφασή της να παγώσει κάθε επέκταση;
3. Τι συμβαίνει με το Κέντρο Υγείας Αστικού Τύπου; Διαβάζουμε στις τοπικές εφημερίδες οτι ξεμπλοκάρετε το θέμα . Γιατί επομένως και πάλι δεν δέχεστε να γίνει συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο; Πως συμβιβάζονται οι ανακοινώσεις σας με τα δημοσιεύματα ότι προχωράει η κατασκευή Κέντρου Υγείας στο Πέραμα; 
4. Διεκδικήσατε και καλά κάνατε, τα προβλεπόμενα από τον Νόμο όρια για το Κερατσίνι σε σχέση με τον Δήμο Νίκαιας. Ωστόσο, γιατί δεν φέρνετε το θέμα για ολοκληρωμένη συζήτηση στο Συμβούλιο; Αγνοείτε ότι για την χάραξη νέων ορίων απαιτείται έτσι κι'αλλοιώς απόφαση των εμπλεκομένων Συμβουλίων και έγκριση από αρμόδια Επιτροπή;
5. Βασική σας προεκλογική θέση ήταν η αξιοποίηση κάθε εναπομείνοντος χώρου για την ανάπτυξη πρασίνου. Πως συμβιβάζεται αυτή η θέση με την συμφωνία που κάνατε για την κατασκευή καταστήματος LIDL; Γιατί και πάλι δεν ενημερώσατε έγκαιρα το Δημοτικό Συμβούλιο; Γιατί δεν συζητήσατε καθόλου με τον Εμπορικό Σύλλογο; Πως σκέφτεστε αλήθεια να αυξήσετε το πράσινο στην περιοχή; Φυτεύοντας λουλουδάκια σε παρτεράκια;
6. 'Εχετε αναθέσει μετά από απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου μελέτη για το νέο Χωροταξικό και την ανάπλαση του χώρου των Λιπασμάτων. Πως συμβιβάζεται αυτό με την εσπευσμένη, γεμάτη χαρά αποδοχή εκ μέρους σας κατασκευής πίστας φόρμουλας; Ποιοί αλήθεια έκαναν την σχετική μελέτη; Ποιά η θέση της φόρμουλα , της Εθνικής και του Ο.Λ.Π που αντικειμενικά εμπλέκονται; Πως συνδέεται αυτή η θέση σας με την διαχρονική θέληση των κατοίκων της περιοχής να συνδεθεί η ανάπλαση με την δημιουργία στέρεων βάσεων για μια νέα αναπτυξιακή προοπτική; Με ποιους έχετε συζητήσει; Γιατί δεν έχετε ενημερώσει καν το Δημοτικό Συμβούλιο;
7. Τι συμβαίνει με την κατασκευή του υπόγειου πάρκινγκ στην Πλατεία Κύπρου, για την οπία ήταν σχεδόν όλα έτοιμα από το 2006; Πως σκέφτεστε να αξιοποιηθεί η ΝΑΦΘΑ και ο χώρος του πρώην εργοστασίου Καχραμάνογλου; 'Εχετε καταρτίσει ένα κατ' αρχήν έστω πλάνο;
8. Προβάλατε προεκλογικά ως κεντρικής σημασίας έργο την υπογειοποίηση της Γρ.Λαμπράκη και φαντάζομαι ότι πιστεύατε και στην δυνατότητα να την πραγματοποιήσετε. Αλήθεια, σε τι φάση βρίσκεται αυτό το μεγαλόπνοο έργο - έμπνευσή σας;
9. Τελικά γνωρίζετε το ακριβές ύψος του συνολικού χρέους του Δήμου; Πότε προγραμματίζετε συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, βάσει του άρθρου 72 του ΚΑΛΙΚΡΑΤΗ, για την για την πορεία υλοποίησης του Προυπολογισμού, με δεδομένο ότι έκλεισε και το 2ο τρίμηνο του έτους και ότι για το 1ο δεν το πράξατε; Μπορείτε να εγγυηθείτε την μισθοδοσία των εργαζομένων του Δήμου και των Δημοτικών Επιχειρήσεων για τους επόμενους μήνες;
10. Φήμες σας φέρουν έτοιμο να φέρετε πρόταση στο Δημοτικό Συμβούλιο για δάνειο άνω των ...20 εκατομ.ευρώ! Που στηρίζετε μια τέτοια πρόθεση έστω, όταν δεν έχετε καλά καλά εικόνα του χρέους , όταν μέσα σε 6 μήνες έχετε σπάσει όλα τα "κοντέρ" σε προσλήψεις διαφόρων τύπων και όταν συνεχίζετε να μοιράζετε ποσά σε επιχορηγήσεις και δημόσιες σχέσεις; Αλήθεια πόσοι πληρώνονται με μπλοκάκια από τον Δήμο αυτούς τους μήνες και μπορείτε να μας βεβαιώσετε ότι "εθελοντές" δεν παίρνουν κανένα επίδομα;
Αυτά προς το παρόν...               zzoupis@ath.forthnet.gr

Τρίτη 26 Ιουλίου 2011

Ο πληθυσμός όλων των δήμων της Ελλάδας

Φθίνουσα πορεία ακολουθεί ο πληθυσμός της Ελλάδας. Από το 2001 μέχρι και φέτος οι κάτοικοι μειώθηκαν κατά 146.407 άτομα.
Όπως προέκυψε από την απογραφή του πληθυσμού που πραγματοποιήθηκε από την Ελληνική Στατιστική Αρχή το διάστημα 10 έως 24 Μαΐου 2011 ο μόνιμος πληθυσμός της Ελλάδας ανέρχεται σε 10.787.690 άτομα εκ των οποίων 5.303.690 άνδρες (το 49,2% του συνόλου) και 5.484.000 (50,8%).Στην απογραφή του 2001 ο πληθυσμός της χώρας (μόνιμοι κάτοικοι) είχε καταμετρηθεί σε 10.934.097 άτομα.
Από την φετινή απογραφή προέκυψε πως το ένα τρίτο του πληθυσμού (ή 3.812.230 άτομα) διαμένει στην Περιφέρεια Αττικής.
Σε επίπεδο δήμων πολυπληθέστερος είναι ο Δήμος Αθηναίων με 655.780 μόνιμους κατοίκους. Στον αντίποδα στον Δήμο Γαύδου απεγράφησαν 150 άτομα .
Οι δήμοι με τη μεγαλύτερη πληθυσμιακή πυκνότητα (μόνιμοι κάτοικοι ανά τετραγωνικό χιλιόμετρο) είναι οι Δήμοι Καλλιθέας (21.067,6) και Ν. Σμύρνης (20.740,6) και με την μικρότερη οι δήμοι Πρεσπών (3,05) και Ζαγορίου (3,78).
Πιο αναλυτικά σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία (τα τελικά θα είναι έτοιμα εντός του 2012) που ανακοίνωσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή:
Οι μόνιμοι κάτοικοι ανέρχονται σε 10.787.690.
Στην Αττική έχει συγκεντρωθεί το 35,34% του πληθυσμού της χώρας. Οι μόνιμοι κάτοικοι του λεκανοπεδίου ανέρχονται σε 3.812.330 άτομα εκ των οποίων 1.842.680 ή ποσοστό 48,3% είναι άνδρες και 1.969.650 ή ποσοστό 51,7% είναι γυναίκες.
Ο μεγαλύτερο Δήμος στην Αττική είναι ο Δήμος Αθηναίων με 655.780 μόνιμους κατοίκους και ακολουθούν ο Δήμος Περιστερίου με 138.920, ο Δήμος Αχαρνών με 107.500 κατοίκους, ο Δήμος Νίκαιας – Αγ. Ι.Ρέντη με 105.230 κατοίκους και ο Δήμος Καλλιθέας με 100.050 κατοίκους.
Δήμος Κερατσινίου - Δραπετσώνας 91.090

Δεκάλογος για τα οικονομικά των Δήμων

Το πλέγμα των μέτρων που εισάγει ο «Καλλικράτης»

1.Τέλος στα δάνεια για λειτουργικές δαπάνες. Οι ΟΤΑ δεν θα μπορούν να δανειστούν για να πληρώσουν λειτουργικά έξοδα.
2.Μείωση των λειτουργικών δαπανών κατά 1,5 δισ. μέχρι το 2013, δηλαδή 500 εκατ. κάθε χρόνο από φέτος.
3.Ισοσκελισμένοι προϋπολογισμοί χωρίς εικονικά έσοδα. Με υπουργική απόφαση οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεσμεύονται να μην «παράγουν» ελλείμματα, με βάση τα «πραγματικά» οικονομικά στοιχεία και όχι με εικονικά έσοδα, όπως γινόταν μέχρι σήμερα.
4.Ελεγχος των εσόδων από το Ελεγκτικό Συνέδριο για όλους τους ΟΤΑ.
5.Μηνιαίες αναφορές οικονομικών στοιχείων σε κεντρική βάση δεδομένων του ΥΠΕΣ.
6.Ελεγχος νομιμότητας των αποφάσεων από τις Αυτοτελείς Υπηρεσίες Εποπτείας ΟΤΑ, που συγκροτούνται ως ανεξάρτητες αρχές στις επτά αποκεντρωμένες κρατικές διοικήσεις.
7.Θέσπιση κανόνων πιστοληπτικής ικανότητας ΟΤΑ (όριο συνολικού δανεισμού το 60% των τακτικών ετήσιων εσόδων και της δόσης στο 20% των ετήσιων εσόδων).
8.Τήρηση διπλογραφικού συστήματος με παράλληλο έλεγχο των οικονομικών από το Ελεγκτικό Συνέδριο σε όλους τους δήμους και τις περιφέρειες.
9.Ολες οι αποφάσεις των οργάνων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης θα αναρτώνται από το Μάρτιο στον ιστοχώρο της Διαύγειας.
10.Οι δήμοι που δεν θα εφαρμόζουν τις οικονομικές ρήτρες του «Καλλικράτη» προβλέπεται ότι θα «τιμωρούνται» με μείωση των ΚΑΠ

Δήμος Κερατσινίου-Δραπετσώνας: Νέο δάνειο …έρχεται!


"Τι έχεις Γιάννη; Τι είχα πάντα..."
Μετά την τελευταία δραματική παρέμβαση της διευθύντριας των οικονομικών του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας και του τελεσίγραφου ότι υπάρχει δυσκολία για τους μισθούς Ιουλίου ή Αυγούστου, ακούγεται έντονα, ότι άμεσα θα έρθει πρόταση για δάνειο στο δημοτικό Συμβούλιο!
Όποιο και εάν είναι το ποσό του δανείου, η πρώτη σκέψη που κάνει ο καθένας είναι πώς θα αποπληρωθεί αυτό το δάνειο, σε  περίοδο «ισχνών αγελάδων» για την αυτοδιοίκηση, με την μόνιμη ύφεση της ελληνικής οικονομίας;

Ο Δήμος Κερατσινίου –Δραπετσώνας δεν είναι στη λίστα των υπερχρεωμένων δήμων και τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά: Οι νέοι δημοτικοί άρχοντες, δεν γνώριζαν τι έχει το ταμείο; Και εάν δεν γνώριζαν τι παραλάμβαναν, γιατί δεν ρώταγαν; Εάν δεν γνώριζαν τι έχει το ταμείο, γιατί ακολούθησαν αυτή την εξαιρετικά απλόχερη πολιτική για 6 μήνες; 
Επίσης γιατί δεν δημοσίευτηκε η έκθεση της οικονομικής επιτροπής για το  α΄ τρίμηνο, όπως έκαναν άλλοι δήμοι για να ξέρουν όλοι που οδηγούνται τα οικονομικά; Τελείωσε και το δεύτερο τρίμηνο, θα ανακοινωθεί η έκθεση του β΄ τριμήνου και πότε; Οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης γιατί έχουν θέση για το θέμα;

Παλαιότερα οι συνήθεις δικαιολογίες που χρησιμοποιούσαν οι Δήμαρχοι για να υπερψηφιστεί η πρόταση για δάνειο ήταν: Υπάρχει αναγκαιότητα λήψης δανείου για τη λειτουργία του Δήμου.  Το χρέος είναι μεγαλύτερο από αυτό που αναμέναμε. Θα κάνουμε αναδιάρθωση του χρέους με καλύτερους όρους(;).  Οι όροι χορήγησης του δανείου είναι ευνοϊκοί. Με την λήψη του θα αποκατασταθεί η αξιοπιστία του δήμου μας, αφού θα αποπληρωθούν οι διάφοροι προμηθευτές. Κατά τα επόμενα έτη θα προβούμε σε αναδιαπραγμάτευση του χρέους μας. Ευελπιστούμε να μην εκταμιεύσουμε το σύνολο του δανείου. Αναλαμβάνουμε το πολιτικό κόστος χωρίς να έχουμε ευθύνη για όσα έχουν δημιουργηθεί. Το κράτος δεν είναι εντάξει στις υποχρεώσεις του προς τους δήμους.

Ίσως κάτι παρόμοιο θα ακουστεί και τώρα, όμως κανένας δεν είδε ποτέ μια ανακοίνωση για τα οικονομικά του δήμου που να αφήνει υπόνοιες για την οικονομική κατάσταση! Έχουμε γράψει κατά καιρούς για το σεβασμό προς το δημοτικό χρήμα, έχουμε γράψει έγκαιρα για τον τρόπο που λειτούργησε ο Δήμαρχος Νίκαιας-Ρέντη, όταν σε επίσημη συνέντευξη τύπου ο δήμαρχος  ανακοίνωσε τι παρέλαβε και ποιο είναι το σχέδιο του.
 Εδώ, ενώ ζούσαμε μες τη καλή χαρά και το χρήμα έρρεε κυριολεκτικά και μεταφορικά, ακούσαμε τη διευθύντρια να ομιλεί για τις δυσκολίες.
Βέβαια όταν έχεις δυσκολίες ξεκινάς λίγο διαφορετικά! Μαζεύεις τα ασυμμάζευτα, επανασχεδιάζεις, μειώνεις το κόστος λειτουργίας, αξιολογείς προτεραιότητες και τέλος καταφεύγεις στο δανεισμό!

Πως οι δημοτικοί σύμβουλοι θα κληθούν να ψηφίσουν μια πρόταση για δάνειο όταν τόσο καιρό δεν γνωρίζουν πόσα και ποια είναι τα υπάρχοντα δάνεια που πληρώνει ο νέος ενοποιημένος Δήμος; Όταν δεν γνωρίζουν τα χρέη του δήμου προς εργολάβους και προμηθευτές; Τα χρέη του δήμου στα Ασφαλιστικά Ταμεία  αν υπάρχουν; Τα έξοδα του δήμου;  Τα έσοδα του δήμου που προέρχονται κυρίως από τους  Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους, τα ανταποδοτικά τέλη, τα άλλα έσοδα. Πως θα ψηφίσουν και θα υποθηκεύσουν το μέλλον των επόμενων γενεών και των επόμενων δημοτικών αρχών;


Τέλος υπάρχει και κάτι ακόμα.
Ο νομοθέτης για ένα μεγάλο δάνειο, βάζει ως προϋπόθεση να συναινέσει και η μειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου. Πώς θα ζητήσει ο δήμαρχος από τις παρατάξεις που τόσο πολύ απαξίωσε όλο αυτό το διάστημα(ακόμα δεν έχει δώσει γραφεία) να ψηφίσουν το δάνειο για να κάνει ελεύθερα τη γνωστή πολιτική  των ανεξέλεγκτων δαπανών και παροχών; Πώς;

Σάββατο 23 Ιουλίου 2011

Νέα ανακάλυψη ...για εξαρτημένους από το διαδίκτυο!



Καλό Καλοκαίρι ...και όποιος διαβάσει ένα καλό βιβλίο ας μας ενημερώσει!

Παρασκευή 22 Ιουλίου 2011

Δίκτυο Τραμ και ελαφρύ ΜΕΤΡΟ στο Κερατσίνι


Ο ΟΡΣΑ στην παρουσίαση του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας/Αττικής 2011-2021 - ΑΘΗΝΑ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ (ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ 
ΚΑΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΑΘΗΝΑΣ / ΑΤΤΙΚΗΣ 2011-2021), αναφέρει, ότι στο Κερατσίνι θα έρθει ΕΛΑΦΡΥ ΜΕΤΡΟ.

Μάλιστα σύμφωνα με τους προηγούμενους σχεδιασμούς, το ΜΕΤΡΟ θα έφτανε στο Κερατσίνι και την Δραπετσώνα το 2050, γεγονός που οδηγούσε το έργο στις καλένδες!!! 

Σύμφωνα με το "χαρούμενο" δελτίο τύπου του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας (δικαιολογημένα αυτή τη φορά) στους άμεσους σχεδιασμούς της δημοτικής αρχής η επόμενη μεγάλη διεκδίκηση αφορά την επέκταση του προαστιακού και τη διέλευση του από το ΒΙΠΑ και το Κοιμητήριο Σχιστού, καθώς και την διακλάδωση του με ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ του ΜΕΤΡΟ που θα φτάσει στο Κερατσίνι, στο σημείο όπου θα δημιουργηθεί το ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ (Σκλαβενίτης).
Να πούμε και ένα μπράβο μετά από τόση γκρίνια και μακάρι να υλοποιηθούν όλα, όπως περιγράφονται στο δελτίο τύπου!

Πέμπτη 21 Ιουλίου 2011

Δημοτικές e-υπηρεσίες και e-εκπαίδευση

Την ίδια στιγμή που ο δικός μας Δήμος προσπαθεί να διαχειριστεί τα σκουπίδια και αναλίσκεται σε όνειρα θερινής νυκτός  για formula1, άλλοι δήμοι αξιοποιούν προγράμματα και ανθρώπινο δυναμικό και προσφέρουν σημαντικές υπηρεσίες στους δημότες τους! Και σε αυτούς τους δήμους υποθέτουμε ότι υπάρχει αντιπολίτευση η οποία κάνει κριτική, κανείς όμως δε φορτώνει το"προπατορικό αμάρτημα" στην αντιπολίτευση για να δικαιολογήσει την απραξία και την αδράνεια του, απλώς οι άνθρωποι κάνουν τη δουλειά τους, υλοποιούν το πρόγραμμα τους. Έτσι απλά ...
Οι πολίτες του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας περιμένουν 6 μήνες τώρα το σχέδιο το οποίο ήταν έτοιμο και οι διοικούντες ήταν έτοιμοι να εφαρμόσουν!

<Μια σειρά διευκολύνσεων προς τους δημότες του παρέχει ο Δήμος Σαμοθράκης, μέσω των ηλεκτρονικών του υπηρεσιών, τo «e-Σαμοθράκη», παρέχοντας μάλιστα και e-μαθήματα εκπαίδευσης των διαχειριστών και των πολιτών για τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες των διαδικτυακών δημοτικών πυλών (πατήστε εδώ).Οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες του Δήμου Σαμοθράκης αφορούν σε: 
Αιτήματα-καταγγελίες πολιτών Ο δημότης έχει τη δυνατότητα να υποβάλλει αιτήματα ή προτάσεις προς το δήμο, αλλά και καταγγελίες που αφορούν σε παραλήψεις και λανθασμένες ενέργειες του δήμου. Αιτήσεις πιστοποιητικών Ο δημότης έχει τη δυνατότητα να υποβάλλει αίτηση για κάποιο πιστοποιητικό και να μπορεί να δει οποιαδήποτε στιγμή σε τι κατάσταση βρίσκεται το αίτημά του. Παρέχεται επίσης η δυνατότητα να επιλέξει τον τόπο και τον τρόπο παραλαβής που επιθυμεί.
Επισημαίνεται ότι για να αποκτήσει πρόσβαση στη συγκεκριμένη υπηρεσία ο δημότης, θα πρέπει να προσέλθετε στο δήμο έτσι ώστε να του αποδοθεί το δικαίωμα χρήσης της.
Αιτήσεις βεβαιώσεων ΤΑΠ: Μέσα από τη συγκεκριμένη υπηρεσία, δίνεται η δυνατότητα να πραγματοποιηθούν αιτήσεις για λήψη Βεβαιώσεων ΤΑΠ. για ακίνητα τα οποία έχει κάποιος στο Δήμο Σαμοθράκης στο Δήμο.
Για να παραλάβει κάποιος την εν λόγω βεβαίωση θα πρέπει να επισκεφθεί τις υπηρεσίες του δήμου προσκομίζοντας τα απαραίτητα επιπλέον δικαιολογητικά, ενώ για να έχει πρόσβαση στη συγκεκριμένη υπηρεσία θα πρέπει να επισκεφθεί το δήμο για ταυτοποίηση των στοιχείων για λόγους ασφαλείας.
Πληρωμή προστίμων ΚΟΚ. Μέσα από αυτήν την υπηρεσία, ο δημότης έχει τη δυνατότητα να κάνει τις πληρωμές των κλήσεων προστίμων ΚΟΚ που έχει από τη Δημοτική Αστυνομία προς το δήμο μέσω Web Banking.

«Μνημόνιο» από το υπ. Εσωτερικών στους δήμους για χρέη 1,8 δισ. ευρώ

Λύση στο πρόβλημα των υπερχρεωμένων δήμων, που υπολογίζονται σε 58 και με συνολικό χρέος που αγγίζει τα 1,8 δισ. ευρώ, προσπαθεί να βρει η ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών, η οποία εντός των επόμενων ημερών θα ανακοινώσει τη διαδικασία κατάρτισης των κριτηρίων για την ένταξη των δήμων αυτών σε καθεστώς μνημονίου. Μια λύση, που θα επιχειρηθεί να είναι εκτός της λογικής των σημαντικών τριβών με τις δημοτικές αρχές, αλλά και με σοβαρές επιπτώσεις στις τοπικές κοινωνίες. 
Ο υπουργός Εσωτερικών Χάρης Καστανίδης, ενημερώθηκε από πρώτο χέρι για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι δήμοι, κατά τη διάρκεια χθεσινής σύσκεψης στο ΠΑΣΟΚ, από δημάρχους προσκείμενους στην κυβερνητική παράταξη, αλλά και για τα θέματα που έχουν προκύψει από την εφαρμογή του «Καλλικράτη», όπως η γραφειοκρατία, η ανάγκη για μεγαλύτερη ευελιξία στις αποφάσεις που αφορούν τα οικονομικά των δήμων κλπ.
Παράλληλα, το υπουργείο Εσωτερικών προκρίνει την επιλογή να μην μπουν στο ίδιο τσουβάλι όλοι οι δήμοι, αλλά να υπάρξει μια διαβάθμιση στην αντιμετώπιση των υπερχρεωμένων δήμων, με την αναλυτική καταγραφή των χρεών τους, των ετήσιων δανειακών τους υποχρεώσεων, αλλά και των βεβαιωμένων εσόδων τους.

Πέντε μέτρα για την ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης

Πέντε μέτρα για την ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης ανακοίνωσε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Μ. Χρυσοχοϊδης, σε σύσκεψη με βουλευτές του Πειραιά, εκπροσώπων των επιχειρήσεων, των εργαζομένων και της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Η δέσμη των δράσεων περιλαμβάνει:
-Διάθεση 100 εκ. ευρώ, μέσω του ΕΣΠΑ, σε προγράμματα εκσυγχρονισμού και ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων.
-Κάλυψη του 70% των δαπανών που θα πραγματοποιήσουν οι επιχειρήσεις που επιθυμούν να κατευθυνθούν σε νέα πεδία δραστηριότητας.
-Ένταξη στο ΕΤΕΑΝ των επιχειρήσεων που θα αξιοποιήσουν τις παραπάνω δράσεις ώστε να καλύψουν τις δανειακές τους ανάγκες με ευνοϊκό δανεισμό.
-Ενίσχυση των εργαζομένων, που εργάζονται κυρίως σε πολύ μικρές επιχειρήσεις, με 8 εκ. ευρώ από το Αποθεματικό Απροβλέπτων για δράσεις κατάρτισης και επανακατάρτισης. Η δράση αυτή θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης.
-Χρηματοδότηση της ναυπήγησης μεσαίων πλοίων μέσω ΕΣΠΑ, η οποία θα συμβάλλει στη δημιουργία θέσεων εργασίας στα ναυπηγεία και στη διευκόλυνση των συγκοινωνιών στο Αιγαίο.
Αποφασίστηκε επίσης η συγκρότηση διαρκούς επιτροπής από εκπροσώπους των επιχειρήσεων και των εργαζομένων που θα συνεργάζεται με το ΥπΑΑΝ και θα αναλάβει να διερευνήσει τις αναπτυξιακές δυνατότητες της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης και να καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις.πηγή

Περιμένουμε από τον Δήμο να κάνει κάτι για την Ψυτάλλεια! Η κατάσταση έχει φτάσει στο απροχώρητο.


 Από το blog του  Γιώργου Τσιρίδη
Οι μυρωδιές από την ΕΥΔΑΠ (Ψυτάλλεια) έχουν κατακλύσει έντονα τη Δραπετσώνα και τη Χαραυγή εδώ και αρκετές μέρες. Το φαινόμενο αυτό εμφανιζόταν που και που όλο τον τελευταίο καιρό, αλλά, είτε λόγω της αραιότητας είτε λόγω του ότι ήταν χειμώνας και τα παράθυρα ήταν κλειστά, δεν γινόταν βασανιστήριο και δεν έπνιγε τον κόσμο.
 Τελευταία όμως με τους καύσωνες η κατάσταση είναι αφόρητη. Δεν τολμάς να βγεις στο μπαλκόνι ή να περπατήσεις τους δρόμους και η μυρωδιά των βοθρολυμάτων σε διώχνει. Πολιορκημένοι όλοι στα σπίτια μας, έτσι νιώθουμε.
Η Δημοτική Αρχή πρέπει να κάνει κάτι. Όσο το πρόβλημα της Ψυτάλλειας ήταν η κατασκευή της δευτεροβάθμιας επεξεργασίας, όλοι κάναμε υπομονή περιμένοντας να τελειώσει κάποτε αυτή η κατάσταση των μυρωδιών που υποβαθμίζει την ποιότητα της ζωής μας και τις αξίες των σπιτιών μας. Τώρα όμως που δεν υπάρχει ένα «ας περιμένουμε ως τότε να γίνει εκείνο» η κατάσταση είναι απελπιστική. 
Στην Κερατέα αγωνίστηκαν για να μην θιγούν στο ελάχιστο. Ήταν ίσως υπερβολικοί και άκρως εγωιστές, όμως εμείς στον αντίποδα είμαστε πολύ ηλίθιοι να υπομένουμε αυτή την κατάσταση αδιαμαρτύρητα. Καλές οι φόρμουλες καλές και οι ολοήμερες υπηρεσίες καθαριότητας, όμως το μεγάλο πρόβλημα της μυρωδιάς από την Ψυτάλλεια δεν το λύνουν. Ο Δήμος πρέπει να κινηθεί δραστήρια, να κάνει έγγραφα και να κάνει παρεμβάσεις στην ΕΥΔΑΠ και τα Υπουργεία και όταν εξαντλήσει τις συνήθεις οδούς να προχωρήσει σε κινητοποιήσεις. Θα βρει πολλούς πολίτες πρόθυμους να αποκλείσουν την ΕΥΔΑΠ προκειμένου να πιέσουν για καλύτερο περιβάλλον και μάλιστα για να αποφύγουν αυτή τη δύσοσμη και απαράδεκτη υποβάθμιση της ζωής τους.

Άμεση δράση για το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Κερατσινίου. Ακούει κανείς;

Μήπως έχει χαθεί η μπάλα; Γιατί πάντα να αποφασίζουν οι δημοτικοί σύμβουλοι με την πλάτη στον τοίχο; Υπήρχε τόσος χρόνος, κάποιος στοιχειώδης προγραμματισμός υπάρχει;
 Άμεσα πρέπει ο Δήμος να πάρει αποφάσεις για την τροποποίηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του Δήμου Κερατσινίου γιατί διαφορετικά ο ΟΡΣΑ με σχετικό έγγραφο (25-5-11)  προειδοποιεί ότι αν το ΔΣ δεν προχωρήσει σε απόφαση και δεν κινηθεί ο Δήμος σχετικά γρήγορα τότε θα του ζητηθούν και χρήματα (που είναι ευρωπαϊκά) πίσω! Ακολουθεί η ενδιαφέρουσα ανάρτηση του Γ. Τσιρίδη, ο οποίος καταθέτει και προτάσεις για το θέμα!


Άμεση δράση για το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο Κερατσινίου
Η τροποποίηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου του δήμου Κερατσινίου  σχεδιάστηκε στην τελευταία θητεία του Δ. Σαράφογλου (2003-2006) και ψηφίστηκε από το δημοτικό συμβούλιο το 2006. Προέβλεπε συντελεστή δόμησης 2,6 για ολόκληρο το Κερατσίνι και μέγιστο ύψος 19 μέτρα (αν θυμάμαι καλά). Ο Οργανισμός Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας (ΟΡΣΑ), που είναι ο αρμόδιος για την τροποποίηση, αποφάσισε στην Εκτελεστική του Επιτροπή και έστειλε στον Δήμο στα τέλη του 2010 ως τροποποίηση ένα σχέδιο που δίνει συντελεστή δόμησης 2,0 σε όλο σχεδόν το Κερατσίνι πλην δύο περιοχών γύρω από την  Παναγή Τσαλδάρη. Ο Δήμος έπρεπε να αποφασίσει μέχρι τέλους Φεβρουαρίου επί του σχεδίου του ΟΡΣΑ αλλά δεν το έκανε επειδή δόθηκε μια παράταση 5 μηνών και επειδή συνάρτησε το θέμα με μια μελέτη που ανέθεσε στο Πολυτεχνείο. Υποτίθεται ότι το ΕΜΠ θα έκανε προτάσεις και για συντελεστές δόμησης και χρήσεις γης, ενώ θα έβλεπε και το θέμα της Ανάπλασης.
Τι έγινε τελικά; Απλά, τίποτα!
Πέρασε το πεντάμηνο και το ΕΜΠ δεν έκανε προτάσεις (και μάλλον δεν θα κάνει ποτέ) ενώ ο δήμος δεν αποφάσισε και πρέπει τώρα να έχει αποφασίσει μέχρι αύριο ή μεθαύριο προκειμένου να είναι μέσα στις προθεσμίες. Ο ΟΡΣΑ έστειλε έγγραφο με το οποίο προειδοποιεί ότι αν το ΔΣ δεν προχωρήσει σε απόφαση και δεν κινηθεί ο Δήμος σχετικά γρήγορα τότε θα του ζητηθούν και χρήματα (που είναι ευρωπαϊκά) πίσω!
 Τώρα όλοι τρέχουν.
Συνεδρίασε εκτάκτως μια επιτροπή που ήταν κάτι σαν Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και εκεί διαπιστώθηκε ότι πρέπει να συγκληθεί άμεσα δημοτικό συμβούλιο για να ληφθούν αποφάσεις. Η αντιδήμαρχος Βάνα Δατσέρη ανέλαβε να τρέξει το θέμα για να γίνει συνεδρίαση του ΔΣ μέσα στην επόμενη εβδομάδα και να προηγηθεί σύσκεψη παρατάξεων για διαβούλευση.
Αυτό το τρέξιμο (αναγκαίο ούτως ή άλλως) είναι για τη διαδικασία, δηλαδή τις προθεσμίες, τη νομιμότητα των αποφάσεων κλπ. Η ουσία όμως είναι αλλού. Και η ουσία βρίσκεται στους συντελεστές δόμησης και το επιτρεπόμενο ύψος κυρίως και στις χρήσεις γης δευτερευόντως. Επίσης σε ρυθμίσεις για την Ανάπλαση.
Για να μην πολυλογώ καταγράφω:
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΔΟΜΗΣΗΣ:
Η δική μου πρόταση για τη Δραπετσώνα ήταν για συντελεστή δόμησης ΤΟ ΠΟΛΥ 2.0 και μέγιστο ύψος οικοδομών τα 14 μέτρα.
Η απόφαση της πλειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου Δραπετσώνας επί δημαρχίας Χρυσού ήταν για συντελεστή δόμησης 2,6 με μέγιστο ύψος 16 μέτρα.
Η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Κερατσινίου ήταν για συντελεστή δόμησης 2,6 με μέγιστο ύψος 19 μέτρα.
Το ΚΚΕ δεν ξέρω τι θέση έχει. Όχι πως δεν την έχει εκφράσει, απλά εγώ τυχαίνει να μην την θυμάμαι τώρα.
Το θέμα των συντελεστών δόμησης είναι ΠΟΛΥ ΣΟΒΑΡΟ και δείχνει την αντίληψη των πολιτικών προσώπων για το περιβάλλον, την πόλη και τους ανθρώπους.
ΑΝΑΠΛΑΣΗ:
Η πρόταση του ΟΡΣΑ περιλαμβάνει για την ανάπλαση δύο βασικές ρυθμίσεις: α) Μητροπολιτική παρέμβαση, β) συντελεστή δόμησης 0,6. Εννοείται ότι το (α) είναι θετικό και το (β) αρνητικό (ας μην το χαρακτηρίσω ακόμα καταστροφικό, είναι πάντως εξαιρετικά γενναιόδωρο!!!). Σύμφωνα με την απόφαση της ΕΕ του ΟΡΣΑ στην οποία πρέπει να επιμείνουμε ο ΣΔ είναι 0,4 ανά ιδιοκτησία και η περιοχή χαρακτηρισμένη ως Ζώνη Ενεργού Πολεοδομίας
ΟΡΙΑ
Η πρόταση περιλαμβάνει και όρια του δήμου με βάση ρυθμίσεις που ίσχυαν παλιότερα ενώ υπάρχουν δικαστικές αποφάσεις που δεν έχουν ληφθεί υπ’ όψη. Το θέμα είναι δευτερεύον γιατί θα λυθεί εύκολα υπηρεσιακά.
Αυτά για ενημέρωση και μια πρώτη καταγραφή. Το θέμα θα μας απασχολήσει την προσεχή εβδομάδα έντονα!

«Στον Τιτανικό της πολιτικής του καριέρας»

Ανακοίνωση του πρ. δημάρχου Δραπετσώνας Αλ. Χρυσού επικεφ. τηςΔημ. Κίνησης "Αναγέννηση"πηγή
            Για «ρουφιάνους» και «αυλικούς συμβούλους του Δημάρχου» χωρίς βέβαια να τους κατονομάζει, κάνει λόγο ο Γιάννης Τσούτσας στην επιστολή παραίτησής του από το συνδυασμό του Λουκά Τζανή.  Στην ίδια επιστολή μιλάει για «αδιαφανείς διαδικασίες στις προσλήψεις προσωπικού που συνιστούν ποινικά αδικήματα» υπογραμμίζοντας πως με αυτές τις τακτικές ο δήμαρχος οδηγείται στον «Τιτανικό της πολιτικής του καριέρας».
            Η επιστολή παραίτησης του Γιάννη Τσούτσα κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο και μέσα σε ένα 24ωρο έγινε το πρώτο θέμα συζήτησης σε Κερατσίνι-Δραπετσώνα.
            Αυτός ακριβώς ήταν ο λόγος που ο επικεφαλής της ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ Αλ. Χρυσός ζήτησε από το Δήμαρχο εξηγήσεις για το περιεχόμενο της επιστολής στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημ. Συμβουλίου της 12 Ιουλίου.  Ο Δήμαρχος συνεπικουρούμενος και από τον πρόεδρο Κώστα Χρονόπουλο μεθόδευσε τη ματαίωση της συζήτησης.  Όμως το θέμα θα επανέλθει στην προσεχή συνεδρίαση.
            Όσο κι αν προσπαθεί ο Δήμαρχος να υποβαθμίσει το περιστατικό, παρουσιάζοντάς το ως εσωτερική υπόθεση του συνδυασμού του ένα είναι γεγονός:  Ο Γιάννης Τσουτσας δεν είναι δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης, είναι ο δημοτικός σύμβουλος της Διοίκησης που εκλέχτηκε πρώτος απέχοντας παρασάγγες από το δεύτερο και στην ουσία είναι αυτός που συνέβαλε αποφασιστικά στη νίκη του Τζανή, για την οποία τόσο βαυκαλίζεται ο Δήμαρχος και το χειρότερο είναι ότι η επιστολή αποκαλύπτει αλήθειες που η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ από καιρό είχε διαπιστώσει και επανειλημμένα έχει επισημάνει.

Τετάρτη 20 Ιουλίου 2011

ΦΕΡΤΕ ΠΙΣΩ ΤΟΝ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗ!

Του Ζαχαρία Ζούπη, Συμβούλου Επικοινωνίας-Σχολιογράφου

Αν κατάλαβα καλά από τις τελευταίες δημοσκοπήσεις η Ν.Δ. έχει πάρει προβάδισμα του ΠΑΣΟΚ και αν και είναι δύσκολο, κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ότι θα είναι η επόμενη Κυβέρνηση αν οι εκλογές πραγματοποιηθούν σύντομα. Άλλωστε αυτό φαίνεται να ποθεί διακαώς και ο Αλέξης Τσίπρας ο οποίος θέτει ως άμεσο στόχο να πέσει αυτή η απαράδεκτη Κυβέρνηση και θεωρεί ότι θα ήταν και πιο όμορφο αν τα  μέλη της φυγαδεύονταν με ελικόπτερα! Αυτό το κλίμα αποτυπώνεται 20 μόλις μήνες μετά τις εκλογές του 2009 και θα έλεγα ότι το καλύτερο σε αυτή την περίπτωση θα ήταν να φωνάξουμε και τον Κώστα Καραμανλή να αναλάβει, μιας και κατά τον κ. Βουλγαράκη είναι και ο μόνος που μπορεί να ενώσει την Κεντροδεξιά. Άλλωστε ο κ. Σαμαράς δεν έχει και καλό όνομα. Με ότι ασχολήθηκε ‘’τα έκανε μούτι’’. Σκεφτείτε το Σκοπιανό, τους εκατοντάδες χιλιάδες Αλβανών που πλημμύρισαν την Ελλάδα από τις υποσχέσεις του για ‘’εγκόσμιο παράδεισο’’ και βέβαια την ‘’δυναμική’’ πορεία της ΠΟΛ.Α του δημιουργήματος του.

Μην το κουράζουμε επομένως πολύ. Υπάρχει λύση που από ότι φαίνεται είναι πιο σύγχρονη, πιο ανθρώπινη και αν μη τι άλλο εγγυάται καλύτερες μέρες, γρήγορα αποτελέσματα και εισόδημα μεγάλο. Όπως τότε που τα στελέχη της Ν.Δ. φώναζαν πάνω στα τρακτέρ το σύνθημα ‘’όλα τα κιλά, όλα τα λεφτά’’. Οι αγρότες τους πίστεψαν και τους ψήφισαν μαζικά, εξασφαλίζοντας ότι αυτοί θα ζήσουν καλά και εμείς καλύτερα. Η εμπειρία άλλωστε από την γαλάζια διακυβέρνηση είναι νωπή. Σε πέντε χρόνια κατόρθωσαν και διπλασίασαν τις δημόσιες δαπάνες, ενώ η βασική τους επιτυχία ήταν ο τριπλασιασμός του ελλείμματος. Με την περίφημη απογραφή διέσυραν την χώρα, ενώ στην συνέχεια ‘’φλόμωσαν’’ την Ε.Ε. με greek statistics.

Ζητούν στοιχεία για μισθούς υπαλλήλων Δημοτικών Επιχειρήσεων

Μπορεί στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα οι μισθοί των υπαλλήλων να μειώνονται, κάπου αλλού, όμως, σε κάποιες δημοτικές επιχειρήσεις, οι «παχυλοί» μισθοί και τα «γκόλντεν μπόις» καλά κρατούν. Αυτό εξακρίβωσαν οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης, με αποτέλεσμα ο υφυπουργός Ντίνος Ρόβλιας να στείλει επιστολή στις συγκεκριμένες δημοτικές επιχειρήσεις, ζητώντας άμεσα να του γνωστοποιήσουν τα στοιχεία των υπαλλήλων, επισείοντας παράλληλα κυρώσεις στην περίπτωση που δεν το κάνουν.
Το όλο εγχείρημα γίνεται σε άμεση συνεργασία με το υπουργείο Εσωτερικών, και είναι χαρακτηριστικό πως σε δήμους της Περιφέρειας Αττικής, αλλά και σε δήμους στις υπόλοιπες περιφέρειες (όπως, για παράδειγμα της Λάρισας και του Βόλου) υπάρχουν εργάτες που αμείβονται με... 60.000 ευρώ το χρόνο και διοικητικοί υπάλληλοι που αμείβονται με... 120.000 ευρώ το χρόνο!
Να σημειωθεί ότι, παρόλο που ο τ. υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Ραγκούσης έκανε τις 6.000 δημοτικές επιχειρήσεις που υπήρχαν ανά τη χώρα 2.000, ωστόσο, δεν έγινε λεπτομερής έλεγχους για τους μισθούς των δημοτικών «γκόλντεν μπόις», με αποτέλεσμα να παρατηρείται αυτό το φαινόμενο σήμερα, εν καιρώ λιτότητας.
http://www.aftodioikisi.gr

Πρόγραμμα "Αιρετές στην Αυτοδιοίκηση"


 Ξεκίνησε η υλοποίηση του έργου «Ενθάρρυνση και υποστήριξη της συμμετοχής των γυναικών σε θέσεις πολιτικής ευθύνης και εκπροσώπησης σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο» στα πλαίσια του Προγράμματος του Ε.Π. «Διοικητική Μεταρρύθμιση 2007-2013».
airetes
Στόχος του έργου είναι η ενίσχυση της συμμετοχής των γυναικών στα κέντρα λήψης αποφάσεων με την υλοποίηση δράσεων για την ενίσχυση των δυνατοτήτων των γυναικών, την αναβάθμιση των δεξιοτήτων και των γνώσεών τους, την προσωπική τους ενδυνάμωση και υποστήριξη, ώστε να ενισχυθεί και να διευρυνθεί η συμμετοχή τους στα κέντρα λήψης αποφάσεων σε κάθε επίπεδο.


Η Αναπτυξιακή Ανώνυμη Εταιρεία OTA «Πληροφόρηση Επιμόρφωση Τοπική Ανάπτυξη (Π.Ε.Τ.Α.) Α.Ε.» είναι τελικός δικαιούχος του έργου. Το έργο λόγω της φύσης και του περιεχομένου του, υλοποιείται με την άμεση συνεργασία και εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων, της ΕΝ.ΠΕ. και της Κ.Ε.Δ.Ε.
Για το σκοπό αυτό, πρόκειται να υλοποιηθούν ενέργειες συμβουλευτικής υποστήριξης, ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης καθώς και καινοτομικά σχέδια δράσης για τη δικτύωση των γυναικών που συμμετέχουν στα κέντρα λήψης αποφάσεων για την ανταλλαγή εμπειριών, καλών πρακτικών και την ενδυνάμωσή τους.
Οι δράσεις του έργου

Λιμάνι και πόλη

Ένα  ενδιαφέρον άρθρο για την πόλη και το λιμάνι. Καλό είναι να το διαβάσουν όσοι ασχολούνται με τα κοινά και κυρίως όσοι διαπραγματεύονται με τον ΟΛΠ...

Του Γιώργου Καστελλάνου*  Τα τελευταία χρόνια η Ένωση Ευρωπαϊκών Λιμένων, (ESPO - European Seaports Organisation), έχει θεσπίσει και απονέμει σε ένα Ευρωπαϊκό λιμάνι, το ετήσιο βραβείο για την καλύτερη ολοκληρωμένη πρόταση ανάδειξης του κοινωνικού προσώπου του και της συνεργασίας του με την πόλη, που το περιβάλλει. 
Είναι γεγονός ότι η σχέση λιμανιού και πόλης έχει προβληματίσει τόσο τις Λιμενικές Αρχές όσο και την Τοπική Αυτοδιοίκηση σε Ευρωπαϊκό επίπεδο. Ιστορικά, η μεγάλη πλειοψηφία των Ευρωπαϊκών λιμανιών αναπτύχθηκαν στην επέκταση της πόλης που τα περιβάλλει, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται προβλήματα στη συνύπαρξή τους με την πάροδο των ετών, όσο ή ανάπτυξη αυτή απαιτούσε την επέκταση και των δύο, παράλληλα και δίπλα.

Ο προβληματισμός και η συζήτηση που ξεκίνησε στην υπόλοιπη Ευρώπη τις δύο τελευταίες δεκαετίες, για την αρμονική συνύπαρξη των δύο αυτών πόλων, ήταν εύλογο να επηρεάσει και τις απόψεις που έχουν κατά καιρούς εκφρασθεί για το θέμα και στη χώρα μας. Θα ήταν λοιπόν χρήσιμο να αξιοποιήσουμε και την δική τους εμπειρία.

Πρέπει, αρχικά, να υιοθετήσουμε το δόγμα ότι το λιμάνι και η πόλη που το περιβάλλει, είναι δύο πόλοι αλληλένδετοι, που ό ένας ζει και αναπτύσσεται προς όφελος του άλλου. Ο ένας έχει ανάγκη τον άλλο, για την επιβίωση και την ανάπτυξή του.

Τρίτη 19 Ιουλίου 2011

ΔΥΟ ΜΗΝΕΣ ΑΠΛΗΡΩΤΟΙ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ-ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ! ΚΑΙ ΕΠΕΤΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ....


ΤΟΥ ΖΑΧΑΡΙΑ ΖΟΥΠΗ, ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ- ΠΡ. ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥ 

Ο Δήμος Κερατσινίου- Δραπετσώνα οδηγείται με ιλιγγιώδη ταχύτητα σε οικονομικό κραχ. Πολλοί φίλοι του θα σπεύσουν βέβαια με την γνωστή ταχύτητα που τους χαρακτηρίζει, να μιλήσουν για ''υπερβολές'', για ''εμπάθεια'' και για άλλα πολλά. Τι να κάνουμε! Δεν μπορώ να κάνω τίποτα για τους φίλους. Αυτά γνωρίζουν, αυτά πιστεύουν, αυτά λένε. Ωστόσο θα τους πω ένα στοιχείο, για να πάρουν μια γεύση. Το χρέος μισθοδοσίας των εργαζομένων στις Δημοτικές Επιχειρήσεις μέχρι 30/6, ήταν μέχρι χθες που συνεδρίασε για πρώτη φόρα το Δ.Σ. της νέας, ενιαίας Δημοτικής Επιχείρησης... ύψους 300.000 ευρώ! Προσοχή! Δεν εντάσσω στο χρέος το πρώτο 15θήμερο του Ιουλίου, ενώ ήδη σε ένα 10ήμερο εκπνέει και ο Ιούλιος. Είναι δε αυτονόητο ότι δεν αναφέρομαι σε άλλα χρέη σε προμηθευτές και ασφαλιστικά ταμεία. Μιλάω μόνο για μισθοδοσία! Ναι, αυτή την ώρα υπάρχουν δεκάδες εργαζόμενοι που δεν έχουν πληρωθεί δύο μήνες! 
Πως αλήθεια θα χειριστεί το πρόβλημα ο κύριος Δήμαρχος; Πιστεύω ότι θα προσφύγει σε επαναστατική ρητορική, σε καταγγελίες τησ Κυβέρνησης, του Μνημονίου, του Μεσοπρόθεσμου κ.α. . Ασφαλώς θα έχει δίκιο, αλλά μέχρι ένα σημείο. Ασφαλώς έχει καθυστερήσει η απόδοση πόρων προς την Αυτοδιοίκηση. Ωστόσο, πως κατορθώνουν άλλοι Δήμοι παρόμοιας οικονομικής κατάστασης στις αρχές του 2011 και πληρώνουν τουλάχιστον τους εργαζόμενούς τους; Πιστεύω επίσης, ότι θα προσφύγει σε μια κριτική της προηγούμενης Διοίκησης Μελά